Visa ett inlägg
Gammal 2017-03-27, 15:09   #2
Philjay
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
I helgen kickar Allsvenskan och Superettan igång, vilket vårtecken!

Nykomlingen HBK till 3.55 hos Nordicbet ligger i påsen men har inte klickats än. HBK känns intressant i premiären som nykomling tillbaka i eliten samt gräs som underlag. Säkert haft perfekta träningsmöjligheter.
Är från Halmstad men inte bott där på flera år, men självklart så följer jag "bollklubben" och kollar på de flesta av deras matcher.

HBK är Allsvenskans (ev genomtidenra(??)) yngsta startelva på en snittålder på 22(!!) endast 3 spelare födda på 80-talet. Och absolut ser laget intressant ut, inte minst unge Saed Haksabanovic (stavning?) som är född 1999 som förmodligen kommer styra och ställa det mesta spelet.

Kollade genrepet mot Elfsborg där HBK stundtals spelade väldigt bra. De har lämnat "tjongandet" och börjat hålla bollen på marken, vilket jag antar att alla fans hade varit nöjd med. HBK va laget med flest chanser och att elfsborg höll nollan är dels då HBK va tillräckligt fokuserade vid avsluten men man får även berömma elfsborgs försvar + målis som gjorde många bra räddningar (finns höjdpunkter från andra halvlek på fotbollskanalen).

Jag gillar inte spela på lagen i mitt hjärta, men jag tror HBK har fått mycket bättre träningspass på naturgräs så det talar för. Det som talar emot är orutinen i laget samt att östersund tågat igenom försäsongen (på mestadels konstgräs).

Heja klobben, SM-guld 2017!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat