Finfina lopp och jag får unna mig en rad. Det ska tas ställning i ett par lopp och vaskas fram lite skrällar.
Jag börjar med
låset:
Guld:
5 Nuncio (70%) är bästa hästen i landet. Det har han visat gång på gång under det senaste året.
Det finns en motståndare som bara vinner och vinner på V75 för tillfället. Klart det är ett tacksamt lås att stänga loppet med.
Om Nuncio kommer bort talar det mesta för att
3 OTP (25%) vinner.
En formstark OTP på sin bästa dag i ledningen borde bli åtminstone halvjobbig för Nuncio att ta ner, eller?
Spikvalen:
Avd I:
8 Delicious kan vara bättre än Nuncio, om man ska lyssna på Redén.
Stoet var sjukt bra under formtoppen vid världsrekordloppet på Bollnäs och vid Sundsvall Open Trot 2015, då hon åkandes for undan på sluttiden 10,0 2140a. Vilket intryck!
Att stå emot henne när det speedas som fortast är ingen lätt match.
Det är till att hoppas på att toppformen infinner sig i år också, så att liknande tider levereras.
Hon ska vara motståndet överlägset i grunden. Jag spikar min favorithäst.
Avd VII:
7 Zenit Brick (13%) har varit finfin vid de flesta loppen på slutet. Senast var det lite utav meningen att hästen ej skulle vinna. Plockade ner Re Doc utan prut ifrån dödens näst senast och loppscenariot blir väl detsamma idag? Jag tror på vinstchans och när hästen endast är fjärdehandare testar jag densamma som omgångens roliga spik.
Stark häst, Jorma! Bara söör!
Kupongrensare:
Jag garderar
avd IV:
Här vill jag ha med
6 Caprese (1,65%), som var mycket bra i avslutningen senast.
Jämför insatsen mot 5 och 7 i senaste loppet och hästen känns streckvärd som "helt ospelad".
13 Ninepoints Gaagaa (3,08%) visade fin fart i spurten senast och kommer att ta många till slut. Skönt intryck att spela på nästa gång!
Tar omtag i
avd V:
"Bronsdivisionens svar på elitens Bold Eagle" kommer ut igen. (
Min jämförelse på hästen som får lov gälla för ett tag till...upp till bevis och se till att röra på trumpinnarna nu! Kortspeed ska du klara av som bronsdivisionare även om du är öm för utvändiga positioner.)
Det blev dödens senast och därifrån visade
2 Blue Star Champion (3,45%) inga mästartakter alls. "Stenslagen" tidigt!
Omtag gäller trots senaste missräkningen gällande konkurrensduglighet och nu kan det hittas en rygg att gå i istället?
I så fall ska väl hästens spurtegenskaper kunna fälla väldigt många?
Kom igen nu, Svante!
Andra hästar jag vill ha med i omgången är bland annat:
Avd II:
11 Trot Kronos (13%) visar klass!
Avd IV:
7 Julia Pellini (20%) har jag under lupp för tillfället. Fritt i tid idag?
Avd V:
11 Emir La Brousse såklart, på senaste loppet.
Avd VI:
4 Sherriff Bi (11%) är svårtuggad om spets nås. Här jagar jag
3 Quattro Töll (3,43%) som lågprocentare och blir därmed tvungen att ta med den idag också i ett av mina garderingslopp. Tufft emot!
Det var lite tipstugg...