Visa ett inlägg
Gammal 2017-04-02, 13:16   #2
Lazlo
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Skrev en genomgång för West divisionerna igår och den postades inatt. Här kommer mina långtidsspel för dessa 2 divisonerna:


Spel Nr1:

Houston Astros vinner AL West @ 2.38 (williamhill) ... Insats: 6 Units


Motivering:

För några år sedan så byggde Astros om rejält från grunden och trejdade bort sina stjärnor för att få en hel drös med unga lovande spelare tillbaka. Dessa unga spelarna var stora talanger som efter några år skulle ha mycket goda chanser att bli riktigt bra spelare på MLB nivå. Man spådde då att om några år så kommer Astros vara en av kandidaterna till att vinna hela MLB och det året man trodde att laget skulle nå toppen var just 2017 som är nu.

Astros har hela tiden blivit bättre och bättre med tiden som går och till i år har man också spenderat lite pengar under offseason för att ta nästa steg. Beltran, McCann, Reddick och Aoki är alla veteraner som håller en bra nivå fortfarande och just denna erfarenheten är något man saknat tidigare då man mestadels haft yngre spelare. Man har fortfarande kvar alla lysande unga stjärnor som Altuve, Correa, Bregman och Springer som alla blir bättre för varje säsong som går. Med nyförvärven som gjorts under offseason så spänner Astros musklerna för att utmana rejält i toppen och jag tror man har mycket goda chanser att lyckas med denna fina mixen av rutin och ungdomlig entusiasm.

Dom små frågetecknen som kan finnas i laget gäller lagets starting pitchers. Keuchel var en av ligans bästa pitchers i 2 säsonger, 2014-15 men tappade oväntat stilen ifjol vilket var lite konstigt. Känns dock som att det nästan bara kan bli bättre för Keuchel som har en hög nivå normalt sett och med en ny säsong och ett starkt lag bakom sig så är chanserna goda att han blir bättre i år tror jag. McCullers är en otroligt lovande talang som nu fått ett par säsonger under bältet där han varit mycket bra i stora delar. Nu känns det som att han har goda chanser att ta nästa steg och bli en riktigt elitpitcher. Där bakom finns det både stabila veteraner och unga lovande pitchers som kan göra avtryck under säsongen.

Det känns som att Astros satsar rejält denna säsongen och bör därför bli att räkna med. Offensiven känns klart vassare med nyförvärven och startingpitchers har enligt mig goda chanser att prestera bättre i år än ifjol och även om dom inte gör det så kan offensiven bära laget på ett annat sätt nu än tidigare.

Astros är favorit i denna divisionen och bolagen har dom på en lina kring 90-91 matcher denna säsongen. I mina ögon är det solklart mycket bättre att spela på att Astros vinner sin division än att dom får 92+ vinster. För om Astros går över sin lina sett till antalet vinster så är chanserna också väldigt goda att man vinner sin division då det är sällan som två lag i samma division vinner 92+ matcher samma säsong. Att spela på Over 91.5 vinster ger 2.00 i odds men att Astros vinner divisionen ger hela 2.38 vilket i dom allra flesta fallen blir samma spel. Chansen till att Astros inte vinner sin divison men ändå får 92 vinster är minimal men det är inte omöjligt att dom vinner sin division på 90 vinster vilket skulle ge vinst på vårt spel men inte ett over/under spel på antalet vinster. Grymt värde på att spela så här istället för att spela på hur många vinster dom får.

Dom tuffaste konkurrenterna i divisionen är Rangers och Mariners. Rangers känns sämre denna säsongen och jag tror inte man kan fortsätta ha samma tur som man hade ifjol utan både bolagen och jag är eniga om att Rangers kommer tappa. Mariners stomme består av väldigt gamla spelare som knappast blir bättre och risken finns att dom kan tappa en del denna säsongen om dessa äldre herrar skadar sig eller helt enkelt inte kan leverera som dom gjort tidigare. Det är nästan heljämnt mellan Mariners och Rangers i oddsen men jag håller Mariners som starkare där. Dock tycker jag man är klart sämre än Astros där det finns mycket upside hos Astros som inget av dom andra lagen har.

Man kan också jämföra oddsen på vinnaren av denna divisionen och se att pinnacle ligger lägst med 1.90 på Astros medan alla andra bolag ligger klar högre mellan 2.10-2.40 ungefär. Pinnacle har i dom flesta fallen mer rätt än dom okunniga oddssättarna hos EU bookiesarna så bara detta indikerar att vi har stort värde till oddset 2.38.

Marathonbet har 2.40 på att Astros vinner sin division för er som kan spela där, jag rekar inte odds därifrån.




Spel Nr2:

San Francisco Giants OVER 87.5 wins @ 1.91 (bwin) ... Insats: 5 Units


Motivering:

Som jag skrev i min genomgång så tog Giants 87 vinster ifjol och känns minst lika bra denna säsongen.

Man hade enorma problem med sin closer ifjol och man var sämst i ligan med 30 misslyckade saveförsök vilket var sämst i hela ligan. Det problemet ordnade man till under offseason när man signad Melancon som är en otroligt bra pitcher som kommer styra upp Giants bullpen problem. Man har en otroligt stark startingpitching duo i Bumgarner och Cueto som båda håller riktigt hög klass. Där bakom är både Moore och Samardzija riktigt hög kapacitet och kan enkelt bli bättre än medel båda två.

Lagets lineup är nästan densamma i år som ifjol och det innebär att man har en väldigt jämn lineup med bra batters rakt igenom vilket innebär att man blir jobbiga att möta då varje batter kan gå in och ha en bra dag som tar laget till seger.

Dodgers är favoriter i divisionen men jag tror Giants kan utmana riktigt rejält och man är som sagt bättre än ifjol vilket bör leda till fler vinster än dom 87 man hade under 2016.

Det skadar ju inte heller att man har ligans sämsta lag i divisionen i form av Padres där man har goda chanser att få många enkla segrar under säsongen.

Det är hög kvalitet rakt igenom Giants lag som kommer ha vinstchans i varenda match denna säsongen och med Melancon som closer nu så ska man inte behöva bränna lika många ledningar sent i matchen och bara det kan innebära 5 vinster fler än ifjol.





Hörs senare med eventuella spel från premiärmatcherna!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat