Ja han har verkligen blandat och gett denna vecka Örjan.
Han är fortfarande grym på att måtta in vinster från dödens men hans vilja (signum) att inte köra sönder hästarna leder ibland till att han tar för oss spelare väldigt konstiga och irriterande beslut.
Det tydligaste exemplet från veckan är väl ändå när han inte går på direkt med Normans värsting Island Life! Ohlsson som ligger framför i andraspår vänder på huvudet typ varannan sekund och Örjan fattar direkt att han kommer bli utsvarad i tredje. Istället då för att bita i det sura äpplet och inse fakta försöker han "lura" Ohlson som svarar sent men ändå ok och så är den dagen förstörd för kretsen kring Island Life.
Ska sägas i sammanhanget att jag tycker Örjan är en toppenkusk och med så många lopp som han kör vore det väl konstigt om han inte tog fel beslut då och då. Men världens bäste kusk är han inte! I alla fall inte utifrån mina kriterier.
Som spelare föredrar jag Björn Goop och kuskar med liknande körstil (C-J Jepsson, Kim Eriksson m.fl). De är offensivare i sitt tankesätt och ger oftast sina styrningar chansen att vinna medan Örjan och hans "lärjungar" (Christoffer Eriksson, Kim Moberg m.fl) mer ser till hästen och hästägarnas bästa och sitter således oftare fast eller kör för sent.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av legolasse den 2017-04-02 klockan 13:27.
|