Citat:
Ursprungligen postat av legolasse
Ok, håller med om att Ohlsson gick ut sent och hade pisken väl mycket bakåtvänd. Men använder detta exempel för att påvisa nackdelarna med Örjans sätt att köra häst ur ett spelarperspektiv. Varför ens chansa med en jättefavorit när han så uppenbart fattar att Ohlson kommer att göra allt för att gå ut före honom? Jo därför att Örjan kör så! Han vill inte ge sina styrningar onödigt tuffa lopp. Han förstod att det hade blivit en lång väg fram till dödens och kanske tom ett tredjespår i kurvan. En mer offensiv kusk hade antingen gått på direkt, lockat ut backat ner för att sedan gå när Ohlson parkerat i dödens eller riskerat ovanstående scenario framför eventuell galopp. Kihlström kunde också väntat och gått 700 kvar vilket troligen var det alternativ han hade valt om han inte gått på att fightas med Ohlsson. Tycker således att det fanns ganska mycket Örjan kunde ha gjort för att förhindra den galoppen.
|
Japp, Örjan är fullständigt medveten om att Ulf kommer att gå ut före honom men han vet aldrig exakt när och när väl Ulf blir överrumplad och ändå väljer att kliva ut, way way way too sent, så hur fasen ska Örjan agera? Ohlsson borde ha fått dryga böter för sin urusla styrning om jag hade fått bestämma!
Sedan det här med att Örjan kör löjligt passivt ibland köper jag rätt av! Det är verkligen inte OK och borde rendera straff och avdrag och kanske avstängning till och med!!!
Kan tillägga att jag hade spik på Island Life denna V86-omgång.