Visa ett inlägg
Gammal 2017-04-05, 12:07   #26
shjuve9le

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6493
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legolasse Visa inlägg
Örjans styrning med Valeur kostade mig 7 rätt så jag var lagom glad då kan jag säga.

Men i efterhand måste jag hålla med om att det inte var speciellt oväntat ändå, sett ur Örjans perspektiv.

Bortsett från eventuella körorder om "allt utom dödens" så kan man anta att Örjan, smart och erfaren som han är förstod att han aldrig kunde vinna loppet/ge hästen en bra resa från utvändigt ledaren. Detta med tanke på att ledaren var friskusen Kolgjini som garanterat inte hade kört Örjanstyle med körning sista 700 utan gasat på hela sista varvet. Då fanns det två alternativ kvar.

1. Backa/sitta still och hoppas bli avlöst i dödens eller 2. chansa på att kuppa ledaren och därigenom skapa yta invändigt. Han valde det andra alternativet till mångas stora förvåning (även mig). Men denna förvåning grundades även i att det var Lutfi som satt i spets och hur många är det egentligen som skulle försöka sig på en sån manöver?

Största felet gjorde enligt mig Ludde som först sänkte tempot lite väl mycket för att sedan försöka svara ledningen till varje pris när han med största sannolikhet fått ta över direkt igen. Tror nog Kolgjini insåg det själv efteråt med lite distans till loppet.

Men som sagt den manövern kostade mig åtskilligt många tusenlappar men ingen skugga ska falla över Örjan för detta.

Trav är trav!
Kostade mig med. Det var sämst. Han skulle ha funnit sig i att förlora den dan. Vart jävlart sist också. Varken bra för han, hästen, ägarna.

Det var ett k a s s t beslut.

Skit i hästen. Är man favorit å den inte känns fel ska man köra offensivt. . slut

Annars får tränarna träna mer. Det är ett spel om folks pengar, betydligt mer än vad en häst kostar oftast.
Man måste iaf ge favoriter chansen. I valeur fall så hade den inte vunnit på något sätt. Det är en häst för 35-60 tkr lopp.

Senast redigerad av shjuve9le den 2017-04-05 klockan 12:10.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat