Visa ett inlägg
Gammal 2017-04-11, 22:31   #14
Anonym

Anonyms avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 28334
Standard

Stora marknader är oftare effektiva eller man bör utgå ifrån att värdet inte finns.
Detta var jag inställd på redan innan. Med så mycket information där ute är det svårt att anse sin egen bedömningsförmåga som överlägsen. Nästan narcissistiskt stt anse att man som en av alla kan bedöma en match bättre än andra.
Å andra sidan handlar det om kunskap.

Små marknader finns inte överallt , till skillnad från de stora marknaderna där bolagen går all in för att sätta korrekta odds kan de slafsa lite när det gäller division 5.
Vääärde

En annan sak jag lärt mig är att binära marknader är bra då det vid andra marknader helt enkelt finns för många variabler. Detta har jag lärt mig i enlighet med tyckare och vetenskapen, studien spm är länkad här talar om att marknaden är effektiv vis matchresultat men inte lika effektiv vid över/under. Tyckarna är framgångsrika bettare.

Kuriosa är att man ska betta favorit långt före stängning och underdog precis före, iaf vad en enskild tyckare tycker.

Vad jag då ska göra med all denna kunskap är en bra fråga, för sportsmässigt är jag fortfarande lika okunnig. Följer vissa handicappers och försöker lära mig de olika ligorna.

Här är en halv räkmacka från min "oddskarriär" där fick jag levererat mig viss insikt i att NBA, NHL, NFL, PL, ,CL och allsvenskan är några ligor. Före denna pengastinta resa visste jag bara att bollen var rund.
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat