Glömde en sak.
Det här med att alltid ha ett spel gående kan jag förstå eller jag förstår att man då vill ha spänning, the thrills, can i be a millionaire.
Men då kan mansätta sig spela roulette..
Ska du stalka en player måste du iaf förstå vad han jagar som du också vill kunna få. Du vill ha VÄRDE, är linan övervärderad finns där cash, fimmw där cash ska du vara där och ta del av spänningen.
Såg en film i min ungdom som gett mig en stor lektion härmi livet, det var en snuskfilm men det spelar inte roll, en av aktörerna sa "jag vill också ...".
Allra allra bästa är om du efter egen förmåga kan se när en lina som slängts upp är slapp och ineffektiv. Det du gör när du attackerar den är egentligen något gott, du effektiviserar. Så att oddset till slut när matchen väl börjar reflekterar den verkliga chansen. Sen kan ju såklart vad som helst hända under matchen, planen kan sprängas bort och domaren kan göra häftiga rabiesutfall mot spelarna så att alla mer eller mindre måste fly. Men överlag så är DU en vinnare om du sitter med en lina som där är värde i.
Allt detta vet du säkert redan, eller du borde veta om du någonsin ska bli en av the chosen ones.
När du ryggar någon får du inte tänka att detta laget/spelaren vinner säkert, det intygar rekaren jag stalkar, utan du MÅSTE ha värde, är då linan förstörd av andra giriga jävlar så går oddset ner. Kan du inte själv hitta värde lär du inte veta om linan fortfarande är värd att spela efter att dina konkurrenter har varit där och kalasat.
Allt detta vet du kanske redan men då fick jag iaf repetera det för min egen skull.
|