Visa ett inlägg
Gammal 2017-04-21, 17:09   #67
cran
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 63
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Philjay Visa inlägg
Sitter du i Sverige eller på ön? Vad använder ni er för modeller av esport och då tänker jag främst moba spel såsom lol och dota? Hur tog ni fram modellerna och hur förändrar ni dom vid större matcher? Hur fungerar ert livespel på samma marknad?

Har 100 frågor om esport betting
Jag jobbar utanför Sverige. Det finns en hel del spelbolag med kontor i Sverige, men upplever att de flesta jobbar med ekonomi, design, programmering etc.

Ledsen att göra dig besviken, men kommer inte kunna svara på många frågor angående esport, är inget jag har varit involverad i.

Jag kan jag tänka mig att marknaden styr väldigt mycket inom esport jämfört med andra sporter, eftersom det inte finns speciellt mycket (?) underlag för att modellera, i form av historiska matcher. Dock så går det fortfarande att modellera "undermarknader", t.ex om två lag spelar och marknaden sätter oddsen 1.25 och 5 (ingen marginal), så kan vi med historiska odds beräkna hur ofta lag ett vinner 2/3 rundor t.ex.

En annan sport, där jag är ganska säker på att det inte finns några trovärdiga modeller är kampsporter. Låt oss säga att Floyd kommer möta McGregor, hur ska man kunna modellera detta? Marknaden kommer sätta oddset, om marknaden satt korrekt odds, är väldigt svårt att veta. Enda sättet att få reda på det är om Floyd/McGregor går hundratals matcher mot varandra.
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat