12 andelar sålda just nu och jag toppar upp själv om vi inte blir fler idag för att få systemet på 2880 rader inlämnat. 100 kr andelen alltså från och med denna vecka.
Avd 1, Klass I 2640 Volt. 94 av vinnarna är här rankade 1-7, jag har med rank 1-5 samt spårhästen 11 x-factor. 8,5,3 skulle man egentligen kunna ha med med men vi går djupare i andra lopp. Favoriten 10 har stor chans att vinna.
Avd 2, Guldbjörken, kallblod över kort distans. Korta distansen är det som gör att jag garderar storfavoriten här, bör vinna men har bakspår och kort distans emot så jag får med 4 hästar på systemet som rensar bra. De med bra spår samt tipsen. 4 Tangen Haap är mest intressant.
Avd 3. Storfavoriter i guld vinner oftast, inte helt förtjust i spår 7 men Propulsion bör vinna detta stort. 5 Nahar är inte riktigt i form.
Avd 4, Klass II och 2140. Här vinner i försöken 61% rank 1-3, spär 1 är mkt bra att ha och spår 10-12 har bra siffror. 2 Vic de luxe är första reserv, som alltid vinner ju dessa men systemet är för litet för att få med den ännu.
Avd 5, Brons 1640 A, Toppspåren är 2,4 och 5, speciellt favoriter vinner ofta härifrån. Spår 1 är dåligt och vi chansar bort 3 rankade 1 Fighting Bax. Spår 5 vinner 20% av loppen som icke-favorit här blir det dock 1 reserv på 5 Victory Streamline, vi hoppas på skräll här.
Avd 6. Vår andra spik i femåringsloppet, storfavoriter vinner ofta här som vi sett tidigare. 5 Tobin Kronos möter inte ett svårt motstånd och har bra spår, bör vinna detta. Ingen superbra vinnarstatistik dock 36%.
Avd 7, Silver 2640 Auto. Här vinner ofta streckfavoriterna. Jag har med 1-2 rankade samt 4 rankade 7 Västerbo Hard Cash. 5 Make It quick har gjort det bra och kommer med på bra spår. Hästar rankade långt ner vinner sällan dessa lopp så 5 bör egentligen inte vara med. Rank 1-4 vinner 84% av loppen.
Välkomna!
https://tillsammans.atg.se/inbjudan/B4Z7-W4P5-32030