Visa ett inlägg
Gammal 2017-04-22, 13:47   #102
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cran Visa inlägg
Kan du säga vilka verktyg vi använder idag? Säg till exempel att vi vill erbjuda marknaden att lag X kommer vinna första halvlek, förlora andra halvlek, lag X gör minst 2 mål och lag Y gör minst 1 mål, vilket "verktyg" finns det för detta?

Person X spelar ett tärningsspel till oddset 4, betyder det att person X tycker det är rätt odds?

Odds går att kvantifiera och konvertera till sannolikheter, som sedan går att testa med vetenskapliga metoder, detta är "rätt odds" enligt mig. Att odds inte är vetenskap håller jag inte med om.

Om någon väljer att köpa en lägenhet för 2mkr medan en annan inte tyckte det var värd mer än 1.9, det är en annan sak då inte finns någon vetenskap då alla har olika preferenser.

Allt fler spelbolag startas, spelbolag anställer fler inom kvalificerade-områden, en industri som växt extremt senaste året, finns inget som talar att lönen är sämre är "väsentlig sämre" än för 15 år sedan, och detta stämmer inte.
Eftersom du gör dina åsikter till sanningar så lämnar jag hellre diskussionen. Det blir liksom väldigt likriktat...jag nöjer mig med att konstatera att en oddssättare på en större marknad som tennis eller Premier League lätt tjänade €10000/mån eller mer på de större bolagen på Malta och i England 2004 när jag flyttade till Malta. Det känner jag inte till något bolag som betalar idag...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat