Citat:
Ursprungligen postat av cran
Det är många i den här tråden som pratar om "den gamla goda tiden", "jag är old school", "på den tiden" etc etc. Tiden förändras, inse det!
|
Det var ju precis det jag skrev.
Citat:
Jag skulle vilja se hur dom legenderna skulle klara sig idag. Det datamaterialet vi använder oss idag går ibland inte ens öppna i excel.
|
Jag tror inte att du behöver bekymra dig över de som fortfarande är aktiva i branschen. De klarar sig nog alldeles utmärkt och mer därtill.
Citat:
Kompetensen har förändrats extremt mycket och det du skriver mot slutet stämmer inte alls. Footballradar, vilket diskuterades tidigare i tråden, har över 100 anställda ingenjörer/matematiker, är det dessa du menar är "juniortjänster" som inte har någon kompetens?
Det är extremt lätt att bli "Trader", vilket många tror jobbar med oddssättningen, detta stämmer inte alls!
|
Jag nämnde oddssättning och vinnande spelare i samma mening.
Annars har jag inte specificerat om det övriga handlade om oddssättare eller traders vilket kanske var otydligt från min sida. Men du har rätt i att juniortjänsterna som jag syftade på handlar om traders. Och nej, i det sammanhanget anser inte jag att man betalar för en hög kompetens vilket du tycks hålla med om ifall man läser mellan raderna.
Om dina modeller hade varit så fantastiskt oslagbara i kombination med skickliga traders så hade ni inte behövt limitera spelare som spöar er eller håller sig till oönskade spelmönster. I så fall hade ni haft möjligheten att istället använda er av dessa och utnyttja volymen. Sen kan du dra kortet om ägare som vill se kortsiktiga resultat. Jag ifrågasätter inte det. Däremot tror jag inte ni hade gjort saker annorlunda i alla fall. Limiteringarna hade skett i samma utsträckning ändå och ni hade fortsatt att rikta er till rena nöjesspelare. Just därför anser jag och säkert många andra att ni förtjänar stämpeln "pajasbolag".