Visa ett inlägg
Gammal 2017-04-25, 19:40   #126
cran
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 63
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_mirage Visa inlägg
Det var ju precis det jag skrev.




Jag tror inte att du behöver bekymra dig över de som fortfarande är aktiva i branschen. De klarar sig nog alldeles utmärkt och mer därtill.




Jag nämnde oddssättning och vinnande spelare i samma mening.
Annars har jag inte specificerat om det övriga handlade om oddssättare eller traders vilket kanske var otydligt från min sida. Men du har rätt i att juniortjänsterna som jag syftade på handlar om traders. Och nej, i det sammanhanget anser inte jag att man betalar för en hög kompetens vilket du tycks hålla med om ifall man läser mellan raderna.

Om dina modeller hade varit så fantastiskt oslagbara i kombination med skickliga traders så hade ni inte behövt limitera spelare som spöar er eller håller sig till oönskade spelmönster. I så fall hade ni haft möjligheten att istället använda er av dessa och utnyttja volymen. Sen kan du dra kortet om ägare som vill se kortsiktiga resultat. Jag ifrågasätter inte det. Däremot tror jag inte ni hade gjort saker annorlunda i alla fall. Limiteringarna hade skett i samma utsträckning ändå och ni hade fortsatt att rikta er till rena nöjesspelare. Just därför anser jag och säkert många andra att ni förtjänar stämpeln "pajasbolag".
De som slår bolagen idag, tror du de består av samma personer som slog bolagen för 10-15 år sedan eller har även de ersatts av ingenjörer och dylikt? Proportionsmässigt iaf.

Traders har knappt någon kompetens alls, det håller jag verkligen med om.
Jag tror ingen "riktig" ägare vill se kortsiktiga resultat, om inte bolaget är påväg att säljas.

Jag har aldrig sagt att mina modeller är oslagbara. Tvärtom så har jag bekräftat att det finns brister, allting går inte modellera. Sedan så använder företagen inte all data som finns tillgänglig, men det som används fungerar "oftast".

Anledningen att företag inte använder sig all information är det skulle kräva för mycket resurser.

För att skapa en "perfekt" modell så anser jag den måste uppdateras "ständigt" och innehåll alla information som finns tillgänglig. Det finns väldigt få marknader där det vore gynnsamt. Vissa av våra modeller är extremt gamla, jag ersatte precis en modell som var 8 år gammal!

På första sidan av den här tråden har någon skrivit "...dina matematiska modeller ofta är totalt värdelösa?"

Detta tolkar jag som att oddsen på bolagen är värdelösa 99/100 gånger. Det bolag jag jobbar på, och jag antar de top 10 största bolagen idag erbjuder mer än 200 000 evenemang per år. På dessa erbjuder vi säkert i genomsnitt minst 30 olika spel. Jag hoppas ni inser hur mycket det här är, det går inte sitta och analysera match för match och marknad för marknad. Jag anser att bolagen har rätt 99/100 gånger, för ingen här kan väl säga att ni varje omgång på Premier League anser att t.ex "båda lagen att göra mål" är ständigt fel?

Vi har fel, men om vi vill åtgärda den sista procenten, så skulle det krävas så extremt mycket mer resurser.

Senast redigerad av cran den 2017-04-25 klockan 19:58.
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat