Visa ett inlägg
Gammal 2017-04-25, 20:33   #130
Seebbo
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6018
Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av cran Visa inlägg
Skoj med uppskattning!

Det enda som kan förhindra bolagen att sätta någon typ av limitering är en lagstiftning enligt mig. Skulle det ske, så skulle bolagen först försöka kringgå det, genom att t.ex justera oddsen när man är inloggad baserat på konton.

Efter alla kryphål är igentäppta så kommer marknaden inte se ut som den gör idag. Om antalet spel är detsamma, så kommer marginalen på alla spel som inte erbjuds av Pinnacle och Betfair ha högre marginal. Däremot så tror jag att marginalen på Pinnacle och Betfair skulle minska, i och med ökad volym.

Skulle denna lagstiftning ske, så tror jag helt ärligt att det skulle vara svårare att vinna eftersom marknaden skulle anpassa sig, snabbt dessutom. Idag däremot, när det är så hård konkurrens så finns det alltid någon bookie som försöker sticka ut genom att erbjuda lite högre odds, vilket går att utnyttja.


Lagstiftning har väl skett i ett par länder? Australien vet jag och även England tror jag. Men som du säger så skulle bolagen bara flagga kontona då likt Svenska Spel och när en spelare med flaggat konto spelare så sänks oddset direkt.

Du har nog rätt i att det skulle bli än svårare att vinna men det skulle iaf bli mer fair.

En fråga som kom upp på twitter idag var om medelinsatsen är över/under 250kr, vad tror du?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat