Visa ett inlägg
Gammal 2017-05-01, 13:06   #157
cran

Reg.datum: apr 2017
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pagluca1 Visa inlägg
Finns det olika kategorier på flaggningar eller är det bara svart eller vitt? Finns det tex "Ha uppsyn" på det ett visst konto?

Hur och när varnas det i systemet när någon vinner "för mycket"? Vad händer när någon vinner för mycket, sätts det in någon automatisk spärr på det kontot som sedan tittas på manuellt?
Har man större chans att klara sig från limitering om man endast spelat stora ligor, typ PL?
Är det bättre att casha ut sällan än regelbundna cash outs?
Vilken gräns på uttaget bör man undvika för att få en manuell check på kontot?
Vad och hur noga kollar bolagen kontot vid större cash outs? (IP-nummer, liga man spelat, hur frekvent man spelat osv)

Nätverksfråga:
Hur bra samarbete har bolagen som har odds från samma nätverk? Tex om jag spelar på mina konton från tex ComeOn och Bethard på samma match. (SBtech-nätverk). Reagerar någon på det? ComeOn och Mobilebet som är samma ägare förstår jag har koll på det där. Men hur är det med de andra?
Den automatiska spärren består oftast i att det skickas till granskning, vanligtvis så ska det inte ta lång tid då det alltid är någon som jobbar.

Det finns olika typer av flaggningar, uppsyn ges t.ex till nya konton. Sedan olika limiteringar på t.ex pre/live och marknader.

Högre limits på större ligor på de mest likvida marknader, t.ex 1X2 och över/under 2.5. Problemet är att vissa bolag sätter en limit rakt av på sport, medan vissa bolag sätter en limitering, som inte är synlig för kunden och varje gång den personen lägger ett spel på skickas det till granskning.

Skulle säga är färre uttag är bra, då det ger bolagen en chans att vinna tillbaka pengarna. Det är en anledning att bolagen bombar på med erbjudanden/reklam när "favoriterna" gått in, för de är rädda att folk ska ska ut vinsterna.

Jag har inte riktigt koll på cashout. Det jag kan säga att att många bolag är sjukt rädda för pengatvätt och de kollar IP, insättningsmetod, vilken typ av odds man spelat, omsättning m.m för att se om det indikerar pengatvätt.

Kan tyvärr inte svara på nätverksfrågorna.

Citat:
Ursprungligen postat av simb chaplin 1 Visa inlägg
1.Om ni befarar att en match varit riggad och bolaget förlorat en större del, anmäler ni matchen i så fall?
Och till vem anmäler man att matchen tros varit riggad?
2.Matcher ni tror är riggade, stänger ni dem matcherna ofta strax innan avspark (tunga spel strax innan) eller kommer insatserna mycket tidigare ex 1-2 dagar innan match?
Återkommer angående det här.

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Paradoxlära ala Cran.

1. Vi som jobbar på netbookiset är översmarta och tjänar 600000:- i månaden.
Vi tjänar så mycket för att vi 100%-iga på att sätta rätt odds.

2. Spelare som vinner blir snabbt limiterade av min pajasarbetsgivare.

Min åsikt; Givetvis ska det vara förbjudet med limiteringar på vissa spelare
och bolagen skulle vara tvungna att erbjuda det som dom erbjuder.
Spel till fast odds.

Inte nog med det, pajasbolagen hade tjänat på det.

Mvh Uffe
Alla har rätt till sin egen åsikt och uppfattning, att vi skulle vara översmarta är enligt mig inget jag förmedlat.

Låter som att du har hittat en egen affärside.

1. Starta första pajabolaget utan limiteringar.
2. Låt bli att limitera och låt pajasbolaget tjäna pengar.

Senast redigerad av cran den 2017-05-01 klockan 14:42.
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat