Visa ett inlägg
Gammal 2017-05-02, 17:00   #163
cran

Reg.datum: apr 2017
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simb chaplin 1 Visa inlägg
1.Om ni befarar att en match varit riggad och bolaget förlorat en större del, anmäler ni matchen i så fall?
Och till vem anmäler man att matchen tros varit riggad?
2.Matcher ni tror är riggade, stänger ni dem matcherna ofta strax innan avspark (tunga spel strax innan) eller kommer insatserna mycket tidigare ex 1-2 dagar innan match?
Vi anmäle vare sig det blev en vinst eller förlust till fotbollsförbundet/fotbollsorganisation i landet. Om vi misstänker att det är fuffens så sänker vi oddsen, ökar marginalerna och sedan stänger av spelet så fort som möjligt.

Insatserna kommer över varierande tid, men nästan bara pre eftersom bookies har högre limits här.

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
..bara svar på ditt svar till mig...
svaret på svaret ovan svaret till mig kräver mer då det väl är mer felaktigheter?

Att bolagen inte kan någonting vore ett konstigt påstående. Men de kan mindre än den effektiva marknaden då de erbjuder odds som de tror torsken ska bita på.
Japp, spelbolagen kan mindre än den effektiva marknaden, när den är likvid, vilken den inte alltid är. Om ett bolag väljer att avvika marknaden och "sätta ett odds som de tror torsken kommer bita på" så är det troligtvis någon typ av marknadsföring etc vilket diskuterats innan.

EDIT: Tar bort det sista jag skrev

Senast redigerad av cran den 2017-05-02 klockan 17:09.
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat