Citat:
Ursprungligen postat av runtomkring
Hm. Nu när det är så få matcher igång, tror du att du pushar för att få fram spel? Det kan jag känna att jag gör, att jag aktivt söker efter att hitta en bra entry när jag trejdar. Något man inte gör vanligtvis när det finns ett större utbud.
Jag känner personligen inte att -1.5 @1.4 på Cavs är ett värdespel särskilt med tanke på hur svajiga Cavs varit.
Båda lagen känns svåra att få ett grepp om med tanke på att både Raptors och Cavs är sjukt inkonsekventa. Om "Defense wins championships" ska gälla så är inget av lagen värdiga mästare.
Mer spännande i Spurs - Rockets där de två kontrasterna i spelstil verkligen kan bjuda till sevärda matcher. Tror dock personligen att Pops är lite för smart och kommer utmanövrera MDA. HCP-speleet känns dock som att Rockets ska kunna täcka i de flesta matcher.
Hm, egentligen ingen egentlig input här utan mer ett allmänt raljerande. Förhoppningsvis hinner det bli än mer snack om matchups under de kommande veckorna.
Lycka till med spelen!
|
Jag tror inte att jag pushar för att få fram spel när det är så få matcher. Jag har inga problem att stå över om jag inte anser att det finns något bra. Jag brukar ju arbeta med väldigt hög aktivitet vilket är både på gott och ont såklart men det är något som passar mig, mina modeller och mitt sätt att analysera matcherna på.
Jag går igenom NBA+MLB och i viss mån även tennis + E-sports dagligen så om det inte finns något som skulle locka i NBA så kan jag reka något bra från dom andra ligorna och sporterna som jag brukar följa. Så det är inte så att jag måste få ut något i NBA utan det finns gott om andra alternativ om NBA inte känns intressant.
Senaste åren har dock NBA slutspelet gått väldigt bra för mig vilket gör att jag inte blir mer passiv nu när det är få matcher och välanalyserade matchups.
Om det är så att bolagen är ännu skarpare med sina linor nu i slutspelet så är det ju nästan så att det gynnar mig som arbetar med dom köpta linorna eftersom jag kommer ha rätt alla gånger som bolagen är rätt inom 5 poäng på spreaden och inom 8 poäng på totalen med dom oddsen som jag brukar använda.
Sen går det dåligt ibland och bra andra gånger, inga konstigheter med det och visst har man rätt att ifrågasätta saker under perioder när det går klent.
Jag litar iaf tveklöst på att det långsiktiga arbetet jag gör fortsatt ger bra resultat vilket det gjort i många år.
Sen behöver inte alla hålla med om det heller, smaken är ju som baken och det finns vissa som av någon anledning mår bra av att konstant ge mina rekar lägsta betyg samtidigt som det finns andra som tycker det är roligt att läsa mina tankar och tycker det är positivt att det finns lite aktivitet på sharps numera.