Visa ett inlägg
Gammal 2017-05-06, 12:14   #198
cran
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 63
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Morgan007 Visa inlägg
Men när inträffar det? Kan du ge exempel på evenemang när det kan bli den typen av problem, föreställer mig att det inte är tex Premier League, eftersom där finns det många som spelar på värde?
För vårt bolag inträffar inte den situationen, då det ska finnas pengar att täcka kortsiktiga och långsiktiga förluster flera gånger om.


Situationer det händer kan jag tänka är när bolaget är är nischat mot en marknad och insatsen bara kommer på ena sidan, vilket vi diskuterade innan. T.ex så lär Svenska spel få större proportion insats på Sverige jämfört med utländska bolag.


Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
Vad räknar ett bolag som ett "stort" bet? Beror på liga förstår jag men på ett ungefär.

Har man dom olika spelarna i grupper efter hur mycket dom spelar för och på vad?
Vad räknas så ifall som en stor spelare?

Tack för en mycket bra tråd.
Tack för feedbacken!

Skiljer sig nog en hel del mellan bolagen, jag skulle säga 5000kr på de mest populära ligorna. Vi har rankingsystem där högsta nivån är VIP/storspelare, när en spelare blir det så går de över till ett nytt rankingsystem, vilket jag inte har något koll på.

Oftast så räknas storspelare beroende på insättningsvolym. Däremot så vet jag att det finns långvariga kunder som snittat en insättning på 1000kr/vecka i 2-5 år som får vissa förmåner.

Citat:
Ursprungligen postat av wedetips Visa inlägg
Minns då jag var oddscompiler. Då var det mitt bolag och 2-3 bolag till som satte oddsen på vissa objekt och sedan sålde bolagen oddsen till varandra. Därefter ändrades oddsen efter hur det spelats på objekten på de olika bolagen.

Livespel fanns knappt då så hela marknaden har väl ändrats. Inte heller byggde vi oddsen på matematiska modeller. Det var grovjobb. Jag lärde känna tränare och folk med insikt i mina serier och sedan gällde det att vara lyhörd och snappa upp information.

Det var mer ett "hantverk" än det verkar vara nu då man talar med folk som jobbar med liknande
Japp, en hel del har förändrats och ersatts med nya teknologier.
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat