Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter
Ursäkta om jag trampat dig och "alla" på tårna. 1 Smevikens Cruiser spelades till favorit eftersom ett MYCKET STORT antal tipsters, kommentatorer och betaltjänster tippat den som vinnare eftersom den skulle ta ledningen och köras SOS. Samtidigt underströk dessa, att ledaren med stor sannolikhet vinner på Örebro.
Med mitt inlägg ville jag påpeka, att 5 Swift Success är startsnabb och skulle ta ledningen. Men jag ber om ursäkt om jag gjort något fel med mitt inlägg och på något sätt sårat dig.
|
Uppenbarligen är det dina skor som verkar klämma en aning, men min fråga var faktiskt uppriktigt menad. De absolut flesta som jag har läst och lyssnat till (Veijo själv undantagen) har varit övertygade om att Swift Success skulle blåsa till spets. Till och med Jocke Lövgren var ju införstådd med det.
Att spelarkollektivet gör en häst till favorit som inte tar spets hör ju inte till ovanligheterna, men det höll ju på att korrigera sig in mot spelstopp. Så, frågan kvarstår, vilka var dessa "alla" som var övertygade om att Smevikens Cruiser skulle ta ledningen? Kan ju vara bra att veta vilka experter man ska undvika att lyssna på framöver.