Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu
Måste bara fråga, är 6 units här lika mycket som 6 units på USA-spelen? Isåfall bör ju inte limiterna vara något bekymmer..
|
Självklart ska du fråga om du känner att du måste även om svaret borde kännas ganska solklart om du hade tänkt till.
Men jag förstår vart du vill komma och jag reder gärna ut det hela för dig och andra som kanske undrar.
Unitssystemet talar bara om hur stort värde jag anser att spelet har och i det här fallet är det en skala på 1-10.
Det talar inte om hur mycket varje enskild person kommer kunna få in på spelet i fråga eftersom det skiljer ju sig rejält beroende på kassa och limiteringar.
Vissa personer kanske kan spela sina normala 6 units på speedway medans andra inte kan det. Jag kan det inte.
Dock så ska jag inte tala om hur mycket jag spelar, jag ska heller inte tala om hur mycket du ska spela utan jag talar bara om hur stort värde jag anser att spelet har. Sen får var och en spela efter sina egna förutsättningar, det är därför man använder units.
Säg att jag spelar 6000 kr på en MLB match som jag rankar till 6 units och ett speedwayspel som jag anser ha lika högt värde, 6 units, får jag endast in 600 kr på personligen.
Ska man då ranka speedwayspelet som 0.6 units och alla som hade kunnat få in sina normala 6 units på spelet hade bara spelat 1/10 av insatsen som dom borde bara för jag personligen inte kan få in önskad insats på speedway?
Skulle vara väldigt konstigt och dumt gentemot dom som faktiskt kan spela sina normala 6 units, vilket kan vara väldigt många av medelspelarna.
Känns det fortfarande krångligt så kan du byta ut units mot kr och köra det hela vägen. 6 kr på MLB, 6 kr på NBA och 6 kr på Speedway och det är knappast några konstigheter för alla att få in dom insatserna, inklusive mig.
Sen hur mycket jag vinner eller förlorar på spelen i fråga bör väl inte spela någon roll för dig mer än att det är en nyfikenhets grej, det viktiga är ju vilket resultat du själv kan få.
Har sedan länge lärt mig att det finns ingen anledning att tala om pengar hit och dit då det bara blir fel och därför kör jag med units istället. Är units svårt att förstå så kan du tänka att det står kronor, jag har inga problem med att det framstår som att jag spelar 1-10 kr per spel då jag själv vet hur det ligger till i verkligheten.
Angående spelet så har
bet365 kommit ut med sena odds där dom har
Piraterna -2 (3-vägs) @ 1.75 vilket är bättre värde och ni som ännu inte spelat bör rygga där istället. Ni som inte får in önskad insats hos nordicbet kan fylla på med mer hos bet365, det har jag gjort iaf.
Lycka till!