Visa ett inlägg
Gammal 2017-05-12, 22:24   #15
andytoothstone

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 1098

SVS andytoothstone amatör
Stats: 10 - 12 - 0
ROI: 90.23%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Spännande omgång denna vecka med årgångslopp. 100 kr andelen som vanligt.
Jag har rensat många inaktiva igen. Tänk på att om ni klickar på länken blir ni medlem automatiskt.

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/B4Z7-W4P5-32030

Avd 1: Drottning Silvias Pokal 2140 Auto. – I stoloppen för 4-åringar medeldistans brukar låga spår vinna om spåren väljs själva. I drottningen och konungens lopp lottas det dock. Kollar vi istället på statistiken för bara ston så ser vi favoritinfriande på 32 %. Rank 1-5 vinner de mesta av loppen och jag tar med rank 1-7 i detta lopp. Blandad och gett i kvalloppen och tidigare favoriter har kommit tvåa.

Avd 2: Brons 2640 Volt – 9 av 12 hästar med här preliminärt, brons brukar man kunna gå kort i rank men jag tror inte helt på favoriten 7 Donato E. här. Hästar ”på tur att vinna” vinner sällan enligt min mening. Spikar hellre i andra lopp och garderar här. Enligt bibelns rank bör man gå ner till rank 6 här och vi går ner till rank 9. Favoriten vinner i 24 % av dessa lopp (eller förlorar i 76 % beroende på hur man ser det)

Avd 3: Silver 2640 Auto – Om inte 6 Bravo Navarone toppade formen i förra loppet som han spurtade extremt fort, bör det här loppet vinnas med längder. Bättre startläge nu och motbudet 2 Sorbet hade årsdebut i förra starten.

Avd 4: Klass II 2140 Volt – Med svag favorit vinner favoriten i måttliga 6 % av fallen. Sjukt dåligt. 4-handaren vinner 23 % dvs 4 gånger oftare än favoriten! Egentligen borde vi gå ner till rank 8 här men vi får bara med rank 5. Spår 1 är bäst och 12 är sämst och vinner bara 3 % men övriga hästar har så låg streckprocent att vi går lite på vad spelarna tycker här. Reserver blir efter spår 8 och 7 som vinner vardera 9 % av loppen.

Avd 5: Guld 1609 Auto – Lite klurig gulddivisnion. Tycker piraten borde vara större favorit än han är. Favoriter från spår 6-10 har 38 % chans att vinna. Spår 7 vinner 31 % av loppen. Vi lägger till 5 Billy Flynn här som reserv bara på spåret som är det bästa på kort distans. Jag har gått lite mer på känn här och tycker de hästar jag har med har bäst chans. 8 Canari Match kan jag inget om.

Avd 6: Klass I 2140 Auto – Spår 1 är bra här och denna gång har vi dessutom en stor favorit i 1 Springfield. Jag skulle säga att bara trafikproblem och galopp är emot denna som spik. Så här starka favoriter vinner i 44 % fallen. ”Alla” spikar dock här så det de flesta system kommer att vara kvar och liksom vi gardera i övriga loppen = med låg risk för utdelning.

Avd 7: Konung Gustaf V:s pokal. 2140 Auto. – Här går vi kort rank 1-2 vinner de flesta loppen för hingstar (78 %) och dessa två har dessutom bra spår. Risk för att en tredje häst blandar sig i dock om dessa två träter.

Senast redigerad av andytoothstone den 2017-05-12 klockan 22:27.
andytoothstone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat