Citat:
Ursprungligen postat av midcapking
I avd 5 kommer en av dagens sämsta favoriter ut, tackar på förhand er alla som betalar för OTP. Känns som 1,4 är hetast på spår och distans, vill dock ha med 3,9,10. Tar ev bort Quick Fix då den laddas mot Sweden Cup men rygg ledaren och innerspår är sjukt värdefullt på snabba banor och sprint. 10 är ett lyxstreck då jag vunnit mycket på hästen tidigare.
|
Hur bra är nr. 1 Spring Erom över kort distans ?
1 seger på 8 försök och 1,11,5 som snabbast. Lägg till 3 galopper.
Nja, känns inte så het i ett ihåligt lopp trots bra spår.
Hade det här loppet gått för 2 månader sedan hade On Track Piraten varit spelad till över 80 %. Jag är inte så säker på att formen är i avtagande som en del tror. Normalt daskar han av detta gäng och jag betalar gladeligen när han i nuläget bara är spelad till 28 %.
1 Spring Erom (Björn Goop) äter och mår bra. Gick ett jobb i tisdags och det var till belåtenhet. Allt är som det ska tycker jag. Han gjorde ett okej lopp i Olympiatravet men hade kanske inte den där riktiga spetsen då. Gjorde ändå ett okej lopp. De slår varandra huller om buller men normalt sett slår Piraten dem alla. Det ska bli kul att åka dit på lördag. Bud bland de tre, säger Dan Widegren.
7 On Track Piraten (Johnny Takter) var lite sådär senast han startade i Olympiatravet. Fick ett tufft upplägg också. Var med i körningen från start och sedan fick han attackera själv på baksidan. Då ebbade det ut. Det var inget fel på honom, utan berodde på avsaknaden av lopp. Fin efteråt och jag körde ett snabbare jobb, 12,5/1 600 meter, i lördags. Jättefin på det. Känns som att formen ska vara god, säger Hans R Strömberg.