Ämne: NBA + CS!
Visa ett inlägg
Gammal 2017-05-19, 16:41   #1
Lazlo
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

NBA + CS!


Gårdagens spel slutar med ett ganska bra resultat och det kan vi tacka Outlaws för som fixade fin vinst mot Heroic till riktigt höga odds.

Outlaws får en lite klen start på matchen då man hamnar i underläge 0-3 men det är lite så det fungerar i det här spelet eftersom det är inte bara att springa runt och skjuta utan det finns en ekonomisk aspekt av det hela också. Förlorar man rundan så får man mindre pengar vilket innebär att om man förlorar första rundan (pistolrundan) så kan man inte köpa några bra vapen till kommande rundor utan det innebär ofta att man antingen går upp till 3-0 eller 0-3 beroende på resultatet av den första rundan. När Outlaws väl kunde köpa ordentliga vapen i den 4:e rundan så blev det sedan inget snack om saken utan Outlaws vinner 16 av dom kommande 19 rundorna för att vinna matchen med utklassningssiffror 16-6.

I MLB så blir det så tråkigt för vår del att Bundy för Orioles inte alls var speciellt bra. Tidigare hade han aldrig släppt till mer än 3 runs i någon av sina 8 starter denna säsongen men igår så rasade det rejält för honom då han släppte till hela 6 runs. Matchen blev ändå stenhård och väldigt jämn men tyvärr för våran del så är det Tigers som drar det längsta strået och vinner med 6-5. Såklart trist att Bundy skulle rasa igenom och släppa till dubbelt så många runs som han gjort i någon match tidigare just igår men så är det ju i sportens värld att allt kan ske. Denna gången så åkte vi på den första dåliga starten för Bundy men ändå var det en väldigt jämn match som kunde slutat hur som helst. Hade Bundy bara varit i närheten av nivån som han haft i 8 starter innan så hade det blivit enkel vinst istället.

Idag ska kvalet till majorn i CS avgöras där Outlaws är inblandade och sedan inatt så fortsätter NBA slutspelet. Jag väljer att börja med att spela följande idag:


Spel Nr1: Minor Championship - planerad start kl 19:00

Outlaws vinner vs. Kinguin @ 2.31 (pinnacle) ... Insats: 6 Units


Kort motivering:

Jag väljer att fortsätta gå med guldgruvan Outlaws i dagens match mot polska Kinguin som är i usel form.

Outlaws har jag redan skrivit så mycket om tidigare så det behöver inte sägas så mycket mer, ni som är intresserade kan läsa i någon tidigare rek så att det inte blir en massa upprepning i varje rek.

Kinguin skrev vi om förra veckan när man skulle upp mot Fnatic och hade då ingen chans precis som jag trodde. Laget har riktigt dålig form, man kom solklart sist i Pro League och har därför gjort om en del i laget nu på slutet vilket sällan är positivt.

Lagen möttes i slutet av mars då Kinguin lyckades vinna en tajt match med 2-1 i maps men det var innan Outlaws gjorde förändringen med att plocka in 2 högklassiga spelare som sedan dess lyft laget till nya höjder.

Outlaws är på gång från undre regionerna och man är hetaste laget därifrån utan tvekan samtidigt som Kinguin gjorde ett kort besök hos grabbarna på en högre nivå men nu går raset fort utför och man ser inte bra ut.

Tycker Outlaws är det bättre laget i denna matchupen och man har också självförtroendet i laget efter senaste månadernas lysande spel och många vinster samtidigt som Kinguin varit en slagpåse under stora delar av 2017.



Spel Nr2+3+4:

Cavaliers ML @ 1.41
Warriors ML @ 1.43 (spelas natten till söndag)

Totalt odds: 2.11 @ bet365

Insats: 7 Units


Cavaliers -6.5 @ 2.22 (pinnacle) ... Insats: 6 Units

Warriors -7 @ 2.19 (pinnacle) ... Insats: 6 Units


Motivering:

Jag väljer att spela dessa spelen som både en ML parlay och ATS då jag tycker linorna känns för låga till dessa oddsen efter det vi sett i dom inledande matcherna.


Cavaliers hade inga som helst problem att krossa Celtics i game 1 och frågan är nu om Celtics kunnat ladda om för att hota obesegrade Cavaliers i game 2? Jag tycker det känns väldigt tveksamt då Cavaliers spel under senaste matcherna i slutspelet varit otroligt starkt. I game 1 så behövde inte Cavaliers ens plocka ut alla ess ur rockärmen utan kunde vinna enkelt ändå, Irving var inte speciellt bra, ingen bänkspelare gjorde mer än 3 poäng. Lebron dominerade tillsammans med Love men det kan dom göra varenda match och om sedan Irving kliver upp en nivå samtidigt som Cavs bänk bidrar så kommer inte Celtics ha en chans.

Som jag skrev inför game 1 så måste Celtics spela perfekt samtidigt som man kämpar och har mer energi än Cavaliers för att kunna hänga med i matchen eftersom Cavaliers har så mycket mer kvalitet i laget. När då Celtics spel inte alls är på topp samtidigt som man matchats otroligt hårt senaste veckorna så man är slitna så är det mycket svårt för Boston att hota ett utvilat och väl fungerade Cavaliers för stunden.

Bolagen har inte rört linan någonting från game 1 trots att Cavaliers visade sin klara dominans. Antagligen så tror väl bolagen att Celtics kan steppa upp nu och hota, jag tror det inte!


---------------------------------------------------------------------


Warriors är precis som Cavaliers obesegrade i slutspelet hittills då man vunnit samtliga 10 matcherna som spelats. Mot Spurs så skulle det kunna bli lite fight trodde man men när då Spurs superstjärna Leonard skadade sig i game 1 så har det tyvärr sett väldigt mörkt ut för Spurs.

Spurs gick upp till en stor ledning tidigt i game 1 och man tänkte att den här serien kan bli en riktigt nagelbitare. Ledningen var så stor som 25 poäng för Spurs men sedan skadade sig Leonard och Warriors fick direkt blodad tand. Försprånget var snart borta och Warriors vinner tillslut matchen trots att man låg under stort i HT.

I game 2 så saknade Leonard från start och det var återigen inget snack om saken utan Warriors tar en förkrossande seger med 136-100 och matchen var i stort sett avgjord redan i den första quartern.

Till game 3 så är Leonards medverkan väldigt osäker och jag tycker att dom här oddsen på Warriors känns väldigt spelbara. Precis som för Celtics del så måste Spurs vara skadefria, spela riktigt bra och kämpa hårt för att kunna hota dominanta Warriors och nu när det finns flera frågetecken i Spurs så kan det snabbt och enkelt vikta över till ännu en storseger för Warriors.

Jag tror linan är satt efter att Leonard ska spela, om man känner Spurs och coach Popovich rätt så kommer ingen förutom han själv och Leonard veta hur det blir förrän att matchen startar. Det finns ingen anledning att säga för mycket inför så här viktiga slutspelsmatcher och coach Popovich brukar vara lurig och hemlighetsfull i normala fall. Skulle det visa sig att Leonard inte spelar så lär denna linan klättra uppåt några poäng vilket i så fall bara skulle vara en bonus för vårat spel.

Om Leonard spelar så gör han det halvskadad och chanserna är därför stora att han inte kommer kunna prestera på topp.

Warriors är ligans bästa lag och efter comebacken i game 1 + utklassningssegern i game 2 så finns det inga bekymmer hos laget samtidigt som Spurs har stora problem med del 0-2 underläge och tung skada på sin bästa spelare.

Finns enligt mig betydligt fler scenarion där Warriors vinner med 10+ än att Spurs ska hålla denna matchen jämn och för spelet skull kan vi ju hoppas att Leonard inte kommer till spel för då har vi ett riktigt bra odds och en fin lina.

Även om jag personligen hatar att skador och dylikt ska avgöra såna här viktiga matcher i slutspelet men tyvärr så går det ju aldrig att komma ifrån det helt.


Kanske hörs senare ikväll med någon MLB spel, annars får jag redan nu önska en trevlig start på helgen till er alla!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat