Visa ett inlägg
Gammal 2017-05-23, 20:05   #36
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
John Campbell är inte vilken utländsk kusk som helst. Dessutom har han vunnit Elitloppet tidigare och Johan U känns rätt grön i dom här sammanhangen.
Om vi var i USA och körde Elitlopp vore jag böjd att hålla med. I Sverige är Johan helt säkert bättre lämpad än vilken jänkare som helst (ja även Campbell) att sitta upp i storlopp.

Läste precis om hur sista biljetten delades ut, rätt knasigt att låta en tränare bestämma det eller? Visserligen är det här halvvarvet kortare men hade In Vain Sund vunnit Olympiatravet från absoluta kön med grön kusk? Aaaaaaldrig! Konstig särbehandling där...

"– Sedan kom vi till den tredje biljetten och det var inte lätt, det måste jag säga, men till slut någonstans så funderade jag på Daniel Redén och de hästar han har i sitt stall. Han har ju minst fem hästar av ren Elitloppskaliber och de två bästa var redan inbjudna. Jag slog en signal till honom och pratade om de här tre hästarna, Lionel, Wild Honey och In Vain Sund, och Daniels övertygelse var att som Elitloppshäst är In Vain Sund den som skulle ha störst chans av dessa tre, och då var det inte läge för mig att gå emot det, han känner ju sina hästar bäst."

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat