Visa ett inlägg
Gammal 2017-05-27, 16:13   #197
Cyran

Reg.datum: aug 2016
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Jag är åttiotalist serru...
Det jag menade, vilket jag väl får förklara för dig då, var att det är oerhört gammaldags att koppla datorn direkt till TV:n via HDMI, det är liksom bökigt att ha den där sladden liggandes över hela vardagsrummet, detta var något jag gjorde för 10-12 år sedan när man inte hade så mycket att välja på. Det är liksom bökigt, och det var därför jag skämtsamt kommenterade det för finsprit.
Sedan mången herran år har man en liten låda eller kanske ingen alls, tänk smart-tv, som man enkelt och obökigt streamar allt till. Från telefon, från dator, från paddan, osv osv...

Tror inte jag ägt en dator med HDMI-utgång sedan... ja, någon gång kring senaste OS-guldet i hockey...

Lycka till med liret ny Syrran!
Herregud. Hoppas för din egen skull att du är full just nu. Liggandes över hela vardagsrummet? Har du hört talas om netbooks? Krävs bara en kabel, behöver inte ens en strömkabel som till apple tv. Kan enkelt placera laptopen nära tvn. Ingen kabel över hela vardagsrummet (wtf? vad tänkte du där?) Sen sätter man bara på liven med några knapptryck och allt är klart...Är det mindre 2017 enligt dig?

Du skämde ut dig när du sa "HDMI 2017?" och sen säger att du använder apple tv själv haha. I fortsättningen när du skämmer ut dig så förbli tyst, det är bäst så.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat