Som vanligt är den stora frågan vilken/vilka spikar man skall välja. Det finns en utpräglad favorit i nästan varje avdelning. Blir detta Fredrik Perssons dag? För detta bolagssystem är målsättningen sju rätt med femsiffrig utdelning och potential till sexsiffrig.
1) 1,2,4,6,7,10 r5-3 (favoriten 7 såldes igår. Kari Lähdekorpi är inte den som säljer något av värde och hästen skall garderas. 6 tar ledningen och får 7 i dödens. Här finns flera urstarka. 1 med Örjan är alltid farlig. 2 undviker idag galopp med skor ro. 4 låter det bra på i Björnkollen. 6 kan leda hela vägen. 10 är tidig och bortglömd till 2 %)
2) 2,3,5,8,9,12 r1-10 (Fredrik P kör 2 och är spelad till favorit. 3 är bra men inte startsnabb. 5 stimmas det om - men kusken.......? 8 körde Jepson helt galet med senast. Dessutom sägs det från stallet att hästen hade halsinfektion. Glöm inte denna småskräll till 9 %. 9 kan få smörlopp och stallet är optimistiskt. 12 kommer från två raka i regi Björn)
3) 1 r13-6 (orutinerade 1 Dear Money körs bfb. Berghs bästa vinstchans idag. Värste konkurrenten 6 är inte så startsnabb och jag räknar med att 1 leder runt om)
4) 2,3,4,5,7 r9-1 (svårlöst lopp. 2 med Fredrik kan vinna. 3 kommer från två raka. 4 var stekhet senast och har hoppat på slutet. 5 är ganska startsnabb och är favorit. Besvikelse som storfavorit senast. 7 är en stark märr, som endera tar ledningen eller kommer på vingel. Hon är en tänkbar chansspik)
5) 1,3,5,7 r6-10 (loppet har startsnabba 1,3,5 och 7 och kan avgöras i första kurvan. 5 med Fredrik är blixtsnabb säger TOBYTYKE och kan ställa till det för streckfavoriten 1. 3 surras det mycket kring - nu bfro ffg och Björn i jollen. Hästen vann två V75-lopp i vintras med Örjan. 7 är härdad i V75 och var senast favorit i finalen, där han hoppade)
6) 1 r9-4 (1 Cyber Lane är en stjärna i vardande. Han är startsnabb och vet efter detta inte hur det känns att förlora - SPIIIK. Vad är 10 för en okänd italienare med Björn? 4 måste bevisa sin uppskrikna storhet innan vi tror på honom. 9 tillhör fyraårseliten - nu ffg bfro och tränar bra. Behöver nog fler lopp innan storformen)
7) 1,5,6,10 r3-12 (favoriten 10 är med i striden. 1 är inte startsnabb och kanske inte i form men är ett av världens bästa ston. Jag har råd att ta med ett par skrällar. 5 streckas efter ögonöppnare här på sharps av Shizznil. 6 är en bottenlös bankomat för ägaren - idag även för mig.....)
Kostar 1440:-. Hoppas jackpoten går till någon på sharps. Jag unnar inte amatörer att ta hem våra surt spelade insatser förra veckan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: spalato (+50)
|