Avd 1
7 kanske är bäst o låter bra från tränarhåll. Men spikar mycket sällan i mellanvolten i trav. Tar med 11,2,7 och 10 hoppas på bättre lopp och ingen galopp. 14 får nog långt fram avstår.
Avd 2
känns som många här i detta stolopp o osäker storfavorit som kanske ändå är bäst i ny form. Men 1 2 3 och 9 10. Sen räcker inte mina stålar till. Men ta alla ni som kan är känslan.
Avd 3
Burkar alltid köra spik på Sofia även denna gång, ogillar att lägga massa streck i Monte och gardera bort mig. Trots mellanvolt o bakspår, spik 13 och hoppas tränaren har rätt att det blir en bättre fart idag. Får väl glädja mig åt Sveriges dag annars om den förlorar

. 2 annars tidig dock ingen nyhet
Avd 4 tro på starkt lås här 2-3. Där 2 kanske kan vara en rolig spik och 10 är sjukt överspelad.. Men 2-3 lås. Men väl medveten om att det kan dyka upp en gubbe i lådan för den som har råd med en 3dje...
Avd 5
Gör det lätt för mig i detta lopp som säkert vem som helst kan vinna. Blir väl bäst lopp helt enkelt tror på 2 och spikar mig ur denna soppa av formlösa hästar. 4 är väl tidig bakom utan skor
Avd 6
Bakspår aldrig lätt och storfavorit, jag testar att garderar emot o hoppas på skräll. 1 8 9 10. Häst 3 kanske vinner men formen?, avstår