Kort reflektion från förra veckan: ingen skräll i stoloppet där fav vann. I klass II hade två streck som från början räckt, i kall torskade korrekt nr 9 Fender, 1 Spitcam jubb vann inte, så heller inte vår egen chansspik, fjärderankade nr 11 queer fish vann istället. Spår 2 i lopp 7 var precis så bra som det skulle enligt statistiken och rensade bra till sist.
Dags för midnattstrav i Boden. Speciell statistik för dessa omgångar har jag inte men fortsätter ändå långsiktiga spelet efter pengar. 6 rätt förra veckan. Vi är nu 16 medlemmar men blir gärna fler för större bolag.
Avd 1: Silver 2140 Auto. Spår 2 anser spelarna vara favoritspåret, den här veckan har favoriten det och blir motiverat. Lopp med så stark favorit som denna vinner rank 1-2 oftast. Jag har med 12 Make it Quick också på tips. Spår 5 är ett jättebra spår att ha om fav sviker.
Avd 2: 2140 Volt Stolopp med två tillägg . Egentligen borde det helgarderas här, jätteskrällar vinner i snitt var 7:e gång. Jag tar med topprankade samt spårgynnade. Detta lopp bygger jag ut i första hand om systemet blir större än 1575 kr.
Avd 3: Klass II 2640 Auto. Min bibel saknar statistik för denna lopptypp, så här går jag på rank 1-5. Dessa är relativt jämnt spelade och lång distans brukar överlag betyda mindre risk för skräll.
Avd 4: Kallblod 2140 V. Det är verkligen en chansning att spika här. 2 Art Nökkve är inte stor favorit och det är 15 hästar i loppet. Rank 1-5 brukar vinna dessa lopp. 10 Tangen Haap har en del att hämta in så vi får hoppas Håkan Skoglund rider ut detta från framvolten.
Avd 5: Brons 1640 Auto. Här har jag gått efter top 3 rank samt spårhästar. Topppår anses vara 2,4,5 och vi får se om 2 Copimade blir favorit till sist. Spår 5 vinner 20 % av loppen om favoriten försvinner. Där får vi hoppas på storskrällen 5 Nochebuena Face. Riktigt dåliga spår är 1,7 (favoriten…) 8,9 och 10, som tillsammans vinner bara 15% av loppen.
Avd 6: Klass I 1640 Auto. I lopp med svag favoriter bör man gå en bit ner på ranken för att täcka upp detta. Här har de med dåliga spår också hamnat lång ner i ranken. Nr 8 är reserv på spåret som vinner 7% av loppen märkligt nog.
Avd 7: Storlopp med i min mening inte jättebra startfält. Jag tror det betyder att storfavoriten 2 Propulsion får straffspark, vi hoppas på det iaf och avslutar med en spik.
https://tillsammans.atg.se/inbjudan/9GSA-ZDCG-32030
Välkomna!