Visa ett inlägg
Gammal 2017-06-20, 18:36   #2
Morgan007
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Tack för intressant krönika. Förstår inte nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
[B]En av mina spådomar i krönikan har dock ännu inte slagit in, jag menade att det uniforma och statiska synsättet som marknadsstyrd oddssättning ger borde betyda en fin öppning för en välfinansierad bookmaker av traditionellt snitt. Jag vet att flera välrenommerade fd branschkollegor håller med mig om den saken. Ännu har ingen klivit in med pengar och genomfört idén även om det funnits intentioner. Ett stort Las Vegas-baserat konglomerat har varit närmast, det gick så långt att EU-licens var inskaffad, teknologin fanns och de nödvändiga fundamenten likaså. Det hela stupade på osäkerheten i lagstiftningen inom EU där många länder licensierade sin spelmarknad på egen hand. Av de befintliga spelbolagen så är det närmast Bet365 som har börjat ta steg i den här riktningen.
Du menar att ett spelbolag ta position mot oddsbörsen, d.v.s. erbjuda "surebets" eftersom de anser att börsen har fel?

Sen när det gäller oddsbörser generellt så är det ju inte P2P idag, utan det är väl spelaren mot en market maker till 99%? Vilka är det som är market makers idag?
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat