Citat:
Ursprungligen postat av Legolas_bet
Hej!
Vi har uppmärksammat att ett spel skett efter att Lopp 13 vid Dannero gått i mål.
Detta är vad som har hänt:
På Legolas.bet är rutinen för att stänga lopp enligt följande. Det finns en starttid angiven som stänger automatiskt vid utsatt starttid. Den automatiska spärren kan manuellt lyftas under korta tidsperioder åt gången för att istället få ett manuellt avslut vid loppets start om förseningar sker. Detta görs på plats av tjänstgörande race operator i så gott som samtliga lopp.
Vid Danneros lopp 13 gick starten 00:02:12. Då var 80kr satsade och poolen uppgick till 68kr. 17kr var satsade på häst Nr 1 Bara Fille, och oddset skulle därmed vara 4.00.
Ett spel på en krona inkom 00:06:34 på Bara Fille.
Orsaken ligger i den mänskliga faktorn som gjort två fel. Dels ställt in loppets starttid fel, dels inte manuellt stängt loppet korrekt. Detta uppmärksammades kort efter att loppet gått, och en incidentrapport skrevs till ansvarig chef.
Legolas.bet ser allvarligt på det inträffade och har vidtagit åtgärder för att förhindra att detta sker igen.
Enligt våra spelregler, 1:a kapitlet, §10 skall spel som av något skäl skett efter loppets start makuleras, och så kommer att göras. Vi kommer att kontakta den spelare som spelat en krona efter spelstopp.
De spelare som i poolen spelat på rätt häst kommer att kompenseras för det lägre odds de har fått på grund av detta fel.
En genomgång av samtliga pooler denna kväll har inte visat på att något fel skett i någon annan pool.
|
Usch det var en trist midsommarnyhet. Det var jag som spelade och låter som min vinst på 3,80 därmed kommer försvinna från kontot. Nä det känns bra att ni tar seriöst på det. Jag vill inte satsa pengar hos ett bolag om inte spelsäkerheten är på topp.