Visa ett inlägg
Gammal 2017-06-27, 15:58   #267
maximalvinst
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 1 366
Sharp$: 12142

Sportsbetting
Stats: 149 - 119 - 1
ROI: 117.14%
Vinstprocent: 55.60%

Standard

Spel 27.6


Dagens spel:

1.WNBA
Washington Mystics - Seattle Storm: Washington -4.5
Odds: 1.90 (Nordicbet) Kl 18:00

Washington och Seattle möts i en tidig match tisdag kväll, och här hittar jag mitt spel i ett enligt mig betydligt bättre lag just nu.

Dessa två lag är till spelsätt ganska lika, man är ungefär på samma nivå offensivt och defensivt. Men två saker som jag ser speciellt avgörande till Washingtons fördel är hemmaplan och deras fantastiska rebounding.

När jag väljer mina basketspel, eller lag, vill jag ha lag som är bra på rebounding, lag som kan skjuta trepoängare, och lag som sätter sina frikast. Washington är flera klasser vassare än Seattle på de flesta av dessa kategorier. Seattle däremot är ett av de sämsta rebounding och trepoint-team.

Washington på hemmaplan är ingen lätt nöt att knäcka, faktum är att det är här man vinner sina matcher då man är ett av ligans absolut bästa hemmalag. Klarar Mystics av att rebounda, sätta trepoängare och frikast på den nivå man haft hittills borde man klara av att slå Seattle med 5+ poäng.

Seattle skall inte underskattas dock, man har besegrat Washington en gång redan i år, men då spelade Seattle på hemmaplan. Washington är säkerligen motiverade att spela ikväll.

En annan faktor som jag gillar här är spelschemat, Washington spelar sin tredje match på fem dagar, men man tenderar att prestera bättre under sådana här "jämna" spelperioder. När man har flyt så har man flyt och det vill man bygga på så fort som möjligt igen från föregående match. Har man ett längre uppehåll mellan matcher tenderar man att prestera lte sämre.

Jag tror att Washington har tillräckligt "go" i sig ikväll för att besegra Seattle med så mycket att spelet sitter!




2.MLB
San Francisco Giants - Colorado Rockies: över 8.5 runs
Odds: 1.91 (Nordicbet) Kl 04:15

Giants och Rockies möts natten till onsdagen, och jag tycker mig se lite värde i överspelet i denna matchup.

Båda dessa lag har varit i usel form de senaste dagarna, Giants lyckades komma ur sin förlustsvit igår då man lyckades besegra just Rockies klart med 9-2.

Nyckeln till överspelet inatt hittar jag i båda starting pitchers, vädret och lagens bullpens.

Giants startar inatt med Matt Cain, som har haft det tufft de senaste starterna. Faktum är att han blivit riktigt "tilltygad" i två av sina tre senaste starter. Senaste match mot Braves den 22.6 lyckades Giants göra hela 11 runs, men inte ens det räckte till seger då man släpper till hela 12 runs. Ett annat exempel är från 11.6 då Giants lyckas vinna tack vare sin offensiv men Cain släpper ändå till 8 runs. Cains facit de tre senaste matcherna är allt annat än lysande, ERA 8.78 och WHIP 2.32. Giants bullpens har heller inte varit till så mycket hjälp, ERA 7.03 och WHIP 1.81. Jag tror att Cains svit får en fortsättning inatt.

Rockies startar inatt med Jeff Hoffman, en annan pitcher som blivit rätt tilltygad de senaste starterna. 15.6 lyckades man vinna tack vare bra offensiv, men man släppte ändå till hela 9 runs, man vann med 10-9 mot just San Francisco. Ett annat exempel är Hoffmans senaste start mot Arizona den 21.6 då han blir ordentligt pepprad i en 16-5 förlust. Facit i hans tre senaste starter är heller inte bra, ERA 6.60 och WHIP 1.67. Rockies bullpens har inte heller varit bra, ERA 7.90 och WHIP 1.79.

En annan faktor som talar för överspelet här är vinden i San Francisco, som blåser hårt rätt ut från stadion, och som ibland kan leda till att bollen flyger längre och därmed chans till homeruns.

Rockies därtill har en av ligans bästa offensiver, så med dessa förutsättningar tycker jag det finns en rimlig chans att vi skall kunna nå åtminstone 9 runs i denna match.



Det var allt för idag!
Lycka till!

Senast redigerad av maximalvinst den 2017-06-27 klockan 17:59.
maximalvinst är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat