Visa ett inlägg
Gammal 2017-06-29, 06:15   #270
maximalvinst

Reg.datum: dec 2015
Sharp$: 12578

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spel 29.6

Dagens spel:

1.MLB
Cincinnati Reds - Milwaukee Brewers: Milwaukee ML
Odds: 1.90 (Nordicbet) Kl 01:00

Cincinnati och Milwaukee möts natten till fredagen i Cincinnati, och jag ser ett klart värdespel i Milwaukee här.

Cincinnati startar inatt med Homer Bailey, som gjort en start denna säsong med ett uselt resultat. 24.6 mot Washington Nationals var han rent ut sagt värdelös. På 1.2 innings släppte han till 6 hits, 8 runs och tre walks i en 18-3 förlust. Senaste säsong gjorde han 6 starter med ett ganska svagt resultat. Början på säsongen gick hyfsat men ju längre säsongen led blev det värre, de sista två starterna var liknande prestationer som senast mot Nationals denna säsong. Jag ser ingen förändring till detta i denna match, utan jag tror Bailey kommer få kämpa åter igen.

Milwaukee startar inatt med Jimmy Nelson, som varit helt ok så här långt. Nelson har ERA 3.66 och WHIP 1.42 på de tre senaste starterna. Faktum är att att han också varit väldigt stabil mot just Cincinnati, där han vunnit 4 av de 5 senaste starterna. Han har bara släppt till 6 runs mot Reds på 26.1 innings, vilket är rätt imponerande. Klar fördel i pitchingduellen enligt mej.

Jag ser också en klar fördel i Milwaukees bullpens inatt. Brewers resultat de tre senaste matcherna är bra, ERA 1.26 och WHIP 1.01. Reds bullpens har varit lite sämre i de tre senaste matcherna, ERA 5.40 och WHIP 1.48.

Umpire i denna match är Fieldin Culbreth, och jag ser en intressant trend i statistiken här. Brewers har haft bra resultat med denna umpire, man är 7-3 på de senaste 10 matcherna med Culbreth, samtidigt som Reds pitcher Bailey haft ett dåligt facit med honom, 1-4.

Jag tror att Brewers lyckas ta en seger inatt, man är det klart bättre laget och har fördel på de flesta punkter inatt enligt mej.

2.WNBA
Washington Mystics - New York Liberty: över 167.5 p
Odds: 1.92 (Nordicbet) Kl 01:00

Totalen på denna match öppnas på 168 poäng enligt oddsshark.com. Spelet är inte tillgängligt ännu på Nordicbet, men jag kommer att spela överspelet så fort totalen kommer, eftersom jag har en känsla av att den kommer stiga.

Washington och New York möts alltså natten till fredagen, och jag ser klart värde i överspelet här. Jag berömde Washington spel och lag senast jag spelade på dem. Man är ett fantastiskt lag, och är rankade trea efter Minnesota och LA.
Washington är i lysande form för tillfället, man slog Seattle senast med hela 100-70 vilket var imponerande, och då borde väl ett spel på Mystics vara det bästa, eller? Allt talar egentligen för att Washington skall vinna, men faktum är att man haft väldigt svårt för just New York på hemmaplan. Vi får faktiskt gå dryga två år tillbaka i tiden för att hitta deras senaste hemmaseger mot Liberty. De senaste 4 matcherna har New York vunnit på Washingtons hemmaplan.

Liberty är också ett bra lag, man är rankade som fjärde lag strax efter Washington. Man är hyfsade som lag, men defensiven är deras största problem. De senaste 4 matcherna har man släppt till i snitt 95 poäng, vilket inte alls är bra, men offensivt är man bra, man har snittat 90 poäng framåt de senaste 4 matcherna.

Washingtons facit mot Liberty de senaste hemmamatcherna gör att jag ser mer värde i överspelet än i Washington. Faktum är att 4 av de 5 senaste matcherna i Washington har gått över totalen, och det brukar bli high-scoring matcher mellan dessa lag. New York är också det lag som släpper till flest trepoängare i ligan, 7.08 i snitt. Liberty har i 4 av de 5 senaste matcherna mot Washington lyckats göra 85+ poäng i Washington, vilket är mycket bra.

Båda dessa lag har både gjort och släppt till poäng i den grad att jag tror vi har en rimlig chans att sätta det här spelet.

Jag kommer alltså spela så fort totalen kommer ut på Nordicbet!

Det var allt för idag!
Lycka till!

Senast redigerad av maximalvinst den 2017-06-29 klockan 16:33.
maximalvinst är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat