Ämne: Bonustrading
Visa ett inlägg
Gammal 2017-07-01, 05:25   #1103
Thuernman
 
Thuernmans avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 1306
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Izecool Visa inlägg
Tänkte kolla med er som är lite mer rutinerade. Kör ni något spreadsheet eller liknande för att hålla koll hur mycket ni får in?
Har sysslat ett tag med trading och gillar det verkligen. Blir en bra extrapeng i månaden men vill gärna få lite bättre koll på allt och ta det seriösare.

Insåg dock att jag skitit bort mycket stålar på att använda Betfair. Är det Smarket som gäller eller?
Jag kör med spreadsheet (google docs), men mer för att jag har dåligt minne än för att följa utvecklingen. Kan vara jobbigt att komma ihåg att du måste omsätta 8k på site x inom 10 dagar, att du får 1 gratisspel på site y på tisdag, att du måste lägga ett livespel på match z på lördag mellan 1500-1700, etc.

Känns också bra att ha allt samlat på olika flikar i samma spreadsheet (vilka bolag man kört, vilka man planerar att köra i framtiden, vilka bolag som har dåliga villkor men kanske borde testas ändå, en sida med saldon på olika siter så du inte behöver logga in på Pinnacle/Betfair/Smarkets/whatever för att snabbt se om du har täckning för ett bet på en annan sida, vilka uttag du har på gång och så vidare.)

Smarkets gäller för 80-95% av spelen tack vare Betfairs hutlösa kommission, men Betfair har fler marknader och ofta större volymer, så jag rekommenderar att du använder båda.

Sen tror jag det allra viktigaste är bara att hitta ett upplägg som du är bekväm med, även om det kanske inte är optimalt eller högst +EV. Så länge sättet du kör på gör att du orkar/vill lägga fler spel, så är det bättre än att du slutar för att det blir för tråkigt att jaga ören eller känner att du "måste" bokföra varenda spel och göra grafer och slutar för att det blir som ett jobb eller ett tvång.

Inga absoluta sanningar, bara mina åsikter!
Thuernman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat