Citat:
Ursprungligen postat av Kocken14
Veckans analys av V 75
Avd 1- Här helgarderar jag med 1,2,5
Avd 2- Klar första häst 1 Survival Kit som jag tror tar ledningen men en som måste med är skrällen 6 Don Juan Sisu som är stark som tusan, Survival i ledningen och Test Drive i dödens och där bakom sitter Don Juan Sisu och segar sig förbi på Bergsåkers relativt långa upplopp
Avd 3 - Treåriga ston här hoppas vi på skräll. Dibaba ska jobbas bort, min första häst är Vamp Kronos, men glöm inte Stark Lochlyn, Violett Bi, Bellatrix Zet 1 % från spår ett...
Avd 4 - Spik of the week 5 Gianluca Boko 20% Tackar
Avd 5 - 11 Balfour vilket lopp han gjorde sist, lås med 7 Queer Fish
Avd 6 - Coin Peru stor favorit men kan inte släppa 8 Lucifer Lane får bli ett lås
Avd 7 - Jämnt streckat men 10 Linus Boy glöm inte honom.
Veckans spik
Avd 4 - 5 Gianluca Boko
Miljondragen
Avd 2 - 6 Don Juan Sisu
Avd 3 - 1 Bellatrix Zet
Avd 6 - 8 Lucifer Lane
Lycka till!!
|
Lite travtugg:
Avd 1- Jag tänker lås på 1 och 2. Tror ej Piraten hinner förbi till ledningen. Då blir det svårt.
Benny Haags travbibel accepteras denna vecka och därmed ställningstagande för en häst i kvarvarande tvåhästarslåset.
1 Volstead har bra spetschans och är alltid svår att tugga ner. (

...
2:an gick en riktigt tung avslutning senast!)
Avd 2- Många för min del.
8 Tesio lägger jag högt. Goop spikar och då kan den vara huvudet högre! Kim upp känns intressant och hästen i full form nu, efter "utbildningslopp"?
10 Hagentoy har varit fin på slutet, rejäl häst.
9 Springfield är en fin modell med högt kunnande, som avslutat giftigt mot bra årgångskamrater.
Jag ska naturligtvis ha med
2 Etosha Boko med sina propulsionhängslen!
Många!
Avd 3 - Jag har bestämt mig för att spika
4 Vamp Kronos fram tills att den förlorar.
Ej favorit , så varför frångå den strategin idag då? Christoffer satt och "semesteråkte" senast. Avfärdar motståndet med en gäspning?
Avd 4 - 4 Bruno Bagheera, 5 Gianluca Boko och samtliga tre Nurmos hästar för min del. Stor gardering alltså, och Haugstad får komma med han också.
4,5,7,8,10,12.
Avd 5 - 3,7,11,12
Avd 6 -
3 Coin Peru stor favorit och kan vara totalt överlägsen.
Jag tror det är så, men
11 Global Un Poco har en skalle av guld.
7 Van Kronos första gången jänkarvagn och en Untersteiner i den. Johan ligger raklång över upploppsrakan, men räcker det att se stilren ut? 3 djur testas.
Avd 7 - Jag tror att
2 Västerbo Exact får slag på motståndarna innan mållinjen denna gång..
Veckans spik
Avd 7 -
2 Västerbo Exact matar ned allt över upploppsrakan.
Miljondragen
Avd 2 -
8 Tesio blir A-häst. Slut på utbildningstävlandet, enligt Goop.
Avd 4 -
8 Vincent Zaz är en rejäl pålle som lägger mycket mark under sig. Jag gillar den.
Avd 6 -
6 Van Kronos med ny jolle och slipad liggkusk.
Hästen jag inte vill se vinna
Avd 3 -
8 Callela Lisbeth som jag jagar i garderingslopp. Totalt ospelad.