Visa ett inlägg
Gammal 2017-07-02, 10:16   #267
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1400
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Men det är väl inte fel att göra flerkuponger nu när banorna är fina och de oftast blir lite lägre utdelningar. I bolaget hade vi 20 sjuor för två år sedan.
6 rader x 20 som rest pott (dvs radantalet som blev över efter stora systemet gjorts) Under en lång period hade vi massor med 6 och 5 rätt och givetvis gick det inte ihop. Dom som är med i laget har inget emot att jag gör flerkupong, huvudsaken att det ramlar in lite pengar då och då.

Jovars. Att använda restpott eller t o m att göra flerkupong på enstaka ( lågutdelande ) rader i systemet köper jag absolut.

Men den verkliga finessen med bolagsspel är ju att man får det stora systemets fördelar med en rimlig insats. Att man helt enkelt spelar med ett lägre snittradpris än vad man kan göra ensam.

Om man får var sin kupong med i princip 1,0 system så har man gett upp den fördelen med andelsspelande. Kvar blir att man litar mer på spelläggaren än sig själv. Det behöver inte vara helt fel det heller. Förutom att det inte längre finns någon märkbar uppsida för spelläggaren ( snarare en nersida och det är inget jag själv skulle utsätta mig för. )