Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit
Streckspel är högvariansspel, jag skulle säga att det är omöjligt att skatta en bra medelinkomst för sådant. Och för att minska variansen handlar det om att lägga helt andra typer av spel. Det blir ett jobb, och det blir för seriöst och rätt tråkigt, om du frågar mig som hobbyspelare.
Det som skulle till för att konstant slå avdrag och alla andra är i så fall bättre information än spelarkollektivet. Men då krävs det helt andra möjligheter. Men om man hade pengar och lust kunde man alltid dra igång en fin verksamhet i t ex Belgien och samarbeta med några rejält insatta som kan påverka grejer på riktigt...
|
Hanterbar varians är högprioriterat när jag försöker utveckla en spelmodell som fungerar i längden, och då menar jag förstås en hobby eller om man så vill kalla det seriöst jobb, som man trivs med i längden. Ca ett år har jag ägnat mig åt att lära mig så mycket jag kan om sporten, parallellt med att jobba fram idéer på spelplanet, samt följa tävlingar och torrspela ungefär hälften av de dagarna. En del av de idéer jag fortsatt jobba med har lyft mitt spel, så mycket är jag klar över. Om jag såsmåningom kan skaffa och hålla ett nödvändigt övertag återstår att se, men det är förstås ditåt jag strävar.
Streckspel ägnar jag mig egentligen inte alls åt i nuläget. Sambo är inte heller högaktuellt.