Citat:
Ursprungligen postat av olle
Har svårt att tro att han är inblandad i att sätta oddsen. Känns spontant som att den kommer ha större vinstchans i en ev final än i försöket. Örjan lär inte vara sugen på någon tömning där. Uncle Lasse vann inte sitt försök i fjor men finalen med typ 50 meter. Det var först då dom drog alla växlarna och planen verkar vara liknande ikväll även om det aviseras bike ffg i Sverige redan i försöket. Men stängt huvudlag och skorycket först i finalen.
|
Nej det fattar nog alla att inte Anders Ström sätter oddsen. Mer att man kanske behandlar den som "Unibet-hästen" och att den får ett något lägre odds på det. De ändringar du nämner är intressanta och jag håller med dig om att det blir ett lugnare försök.
Årets upplaga känns oviss så nåt vinnarspel blir det nog inte för mig. Kanske då om man får feeling för nån skräll när jag sätter mig och pluggar det sista nu. Det finns ju några hästar som kommer med bevisad form men som är svåra att sätta in i detta sammanhang men när man kikar på oddsen så kittlar det lite. Just nu är Upphoppa till 22 gånger som vinnare en sån häst som skulle kunna vara värt en lill-peng och en större insats på att den hamnar topp 3 till 7.25.