Citat:
Ursprungligen postat av hatten1
För att jag gillar ord, och tycker vissa ord beskriver det jag vill ha sagt långt bättre än de modernare och i mitt tycke fattigare uttryck som ofta används.
Alla som kritiserar utan att orka läsa in sig på ämnet, utan har åsikter byggda på känslor, kvällstidningar och annat trams anser jag vara troll ty de orkar inte ens läsa in sig på de fakta som föreligger.
Trots att det presenteras för dom.
Faktaresistenta är i mitt tycke TROLL.
|
Jag gillar inte monopol oavsett om jag ska spela, handla mat eller anlita någon hantverkare.
Men när det med de förutsättningar som fanns idag hos legolas med dubbla pengar vid insättning och en rejält saltad vinstpool bara omsattes runt 50 lax inser man vilka enorma barriärer det finns att riva för att få spelarna att inse att det finns alternativ som ökar chanserna dramatiskt att vinna pengar. Dom som spelade P54 hos legolas idag fick tillbaka rejält mycket mer än vad dom spelade för.
Hos atg satsades 28,3 miljoner på deras V75 spel. Spelarna fick tillbaka 11 miljoner (drygt 39 procent) och spelbolaget behöll 17,3 miljoner (61 procent). Sådana spelavdrag gör i stort sett alla som spelade till gigantiska förlorare. Men istället för att tycka det är vansinne så satsar man ännu mer hos det svenska spelbolaget på lördag när det pumpas ut reklam om jackpotmiljoner i alla tänkbara kanaler.
Legolas erbjuder samtidigt på lördag 250 tkr extra i sin P76 pool och det kommer högst troligt innebära att atgs fjuttiga jackpot inte i närheten kommer matcha dessa extra legolas pengar. Det kommer troligen bli långt över 100 procent i återbetalning. Hos atg blir det i bästa fall runt 70 procent.
Ändå satsar alla sina pengar hos atg. Då inser man att att legolas har en mycket lång väg att vandra innan spelarna börjar satsa sina travpengar där. Spelarna tycks inte i någon större omfattning bry sig om var möjligheterna att vinna är bäst.
På lördag är det spel till exakt samma lopp och 50 öre raden i insats hos båda bolagen. Enda anledningen att då välja atg är väl om V75 systemet komponeras på att sådant sätt att det blir enorm utdelning om det sitter. Ett mer favoritbetonat system däremot kommer garanterat håge mycket mer i vinst hos legolas bet om det sitter och framförallt om det har sex rätt.