Citat:
Ursprungligen postat av hatten1
Till alla som är nyfikna på fakta, dvs en utredning gjord av någon utomstående, sportsintegrityservices för LI räkning 2014 bör läsa Paul Scotneys : Swedish-GC-Final-Report-Fi
Den är på 19 sidor, men det bör ju inte vara något problem för de som söker fakta och inte propaganda. Där tas ATGs märkligt låga priser för att sälja spel till sina arrangerande spel och att det är grundorsaken till en mängd problem med utlandsbaserade sajter.
http://www.gamblersvardag.se/atg-har...spraxis-i-10ar
|
Svar nej. ATG har inte ljugit. hatten1 har däremot gjort en dundertabbe.
Nedan är vad du skrivit i länken du hänvisar till.
Citat:
Dagens skatteuttag är mycket högt jämförelsevis med internationell standard, där singelspel såsom vinnare/plats generellt beskattas med 16-17,5% (ATG 20%) för tvilling 18% (atg 25%) och V3 och övriga Vspel 24% ( ATG 30-35%
|
Är väl inte den bästa översättningen och den kommer leda dig fullständigt fel.
ATG´s siffror är inom parentes och det borde varit en väckarklocka.
De där procentsatserna avser det internationella spelavdraget / spelnettot.
Citat:
Men kostnaden för SAMARBETSPARTNERS ÄR ENDAST 4,25% oavsett spelform, vilket således ger ATG en ökningsmöjlighet av kostnadsuttag som är AVSEVÄRT (Min egen reflektion) BETÄNK ATT ATG UNDER ÅRATAL PÅSTÅTT ATT ATGS UTTAG ÄR ENLIGT INTERNATIONELL PRAXIS; VILKET ÅTERIGEN PÅVISAS ATT DETTA EJ ÄR FALLET. (min egen reflektion)
|
Än så länge har du inte " påvisat " något. Men du kommer göra ett försök i nästa stycke.
Citat:
Skillnaden mellan 4,25 % och internationell praxis på tex vinnare a 16-17,5% är inte marginell. Ännu mindre skillnaden mellan 4,25% på V75 och internationell praxis på 24% . Återigen påvisas att ATG LJUGIT OM SIN INTERNATIONELLA VERKSAMHET HELA TIDEN, av vilken orsak? Vad har varit ATGs incitament att vidhålla att 4,25% är internationell standard? ( Min reflektion)
|
Nu kommer vi till det roliga. hatten1 tar procentsatserna från de internationella spelavdragen / spelnetto och helt plötsligt har han själv skapat internationell praxis av de siffrorna. Hattens egna påhittade praxis är det enda som påvisas ( min egen reflektion )
Spelar man vinnare för 100 kr och ATG har en provision på 4,25 % av bruttot blir det 4,25 kr. Vill man ha Hattens egna påhittade praxis för vinnarspel är den 16 - 17,5 %. Vi kan ta 16 % som exempel och man spelar 100 kr vinnare på Legolas.Bet. De har 15 % spelavdrag. 85 kronor betalas ut som vinst och resten, 15 kr går in till företaget. Skulle man nu ha avtal med ATG så enligt Hattens praxis skulle man kräva 16 % av 15 kr. Det blir 2,40 kr eller 2,4 % av bruttot.