Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-06, 12:39   #1
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

V75 Solvalla 7/8

Ja, vad tror ni om omgången. Det jag mest är ute efter är spik- och utgångsförslag. Här är mina tankar.

Det var längesen jag såg ett så fint lopp i stoeliten. Trevligt att det är medeldistans också, brukar bli så fruktansvärt tråkigt när de kör sprint. Bara för att Jodas Julia vann guld förra veckan, och kanske är bästa hästen, tycker jag inte att det känns självklart att hon ska vara favorit ens. Det ser öppet ut, och även om det ser ut att finnas några chanslösa med funderar jag på att heltäcka. Eventuellt första barfota någonsinVanessa Du Ling!

Cash Is Fun Zaz är den klart bästa hästen, men Jorma har inte lyckats köra felfritt på tre starter och om det blir samma visa denna gång blir det nog väldigt svårt att segra i det här motståndet. 1,9,11,12 känns som en fullständigt idiotsäker gardering. Idefix Skift gick mot både Wall Field och favoriten 26/5, galopperade i sista sväng och reparerade fantastiskt bra till tredjeplatsen. Jag tycker nog det är förstahästen på läget.

Guldloppet är väldigt tunt den här gången och kort distans bäddar väl för att den som tar spets utan att offra för mycket vinner (det trodde man iofs förra veckan också...). På rutin och hårdhet borde väl Yorktown Gunner ta hem det, men jag tycker inte han visar någon vilja att vinna. Kuskbyte den här gången dock, och han måste med om man garderar. Surtees Hanover och Micro Mesh har varit bra och har jättebra lägen. Skully Gully är bättre än raden, men blir nog våldsamt överspelad. Nurmos snackar om eventuellt barfota runt om på Yanantin Boko och om det blir av så är han intressant.

I klass 1 ser Nostro Value ut att bli favorit och i mina ögon är det en bra spik! Han har läget och står verkligen på tur, spurtade vasst i Sverigeloppets final näst senast och senast drog han alldeles för hårt i täten i mycket värre omgivning än denna och gick jättestarkt ändå som fyra.

Sto/amatörloppet ser ovanligt enkelt ut. April April och Perfect Light har varit lysande en längre tid och borde ha bra chans. Yucca Boko står jättebra inne propositionsmässigt, och är inte så hårt spelad än. Har letat länge efter motbud i lopparkivet, men jag hittar inga utmanare till dessa.

Brons ser jätteöppet ut tycker jag, så här får ni gärna fylla på med tankar...

I silverdivisionen tycker jag det finns ett enormt spikvärde i Nellie Vingboons! Det här är ett urstarkt sto och kuskbytet nu innebär, förutom 30 kilo mindre i vagnen en väldig skillnad i rutin och körhand. Samtidigt säger Nurmos att Scargel är hans bästa chans i omgången...
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat