Visa ett inlägg
Gammal 2017-07-07, 15:53   #143
snasl

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 286
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jag anser, att många europeiska kuskar är bättre än Björn Goop: Frank Nivard, Eric Raffin, Örjan Kihlström, Erik Adielsson t. ex.

Men varför svarar du inte på min upprepade ursprungliga fråga: Ni som anser Björn Goop vara världens bästa kusk: Hur kommenterar ni hans kuskinsats bakom sin egentränade Ready Ribb? Detta är tredje gången jag frågar.

Du får gärna älska Björn i allt han gör. Men om du inte har ett svar på min fråga är det väl bättre att låta bli att kommentera med en ny fråga. Eller är du politiker?

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Angående Ready Ribb så trodde Björn på bra chans om han skulle få spets, men det fick han inte. Han ville inte gå i dödens på Luddes häst, därav styrningen.
Nu ställde du ju frågan till de som anser att Björn Goop är världens bästa kusk. Kanske därför du inte fått respons. Dristar mig till att kommentera även om jag inte tillhör målgruppen.

Ready Ribb var inte reglerbar från start. Galoppsteg under volten och kort innan start, chanslös på den ledning där Björn trodde på chans. Rumplade även till under loppet och verkade inte helt körbar, slutade näst sist felfri (visserligen från dödens, men i lågt tempo) och var knappast i författning vinna oavsett styrning.

Björn valde gå ut i dödens (observera Shooter) mot att fastna i tredje invändigt i lustempo, där vinns inga lopp. Att han sedan inte hade häst köra med enligt det upplägget kunde han inte veta.

Exakt vari ligger ditt insinuerande om att det skulle varit en dålig styrning? Vad skulle han gjort istället? Suttit kvar invändigt och säkrat sista matlappen? Pressat för ledning? Hur tycker DU han skulle kört?

Redigering: Allting till förtret för undertecknad som hade spikat Ready Ribb :(

Senast redigerad av snasl den 2017-07-07 klockan 15:58.
snasl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat