Visa ett inlägg
Gammal 2017-07-11, 14:55   #2
legolasse

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 3015
Standard

Uppdatering tisdag

Intressanta balansändringar och stallinfo:

Unrestricted går barfota rom redan i försöket vilket stärker min tro att hon vinner sitt försök.

Dame of Mearas som jag inte trodde något på var tydligen sjuk i förra starten och ska nu gå barfota runtom för första gången i sin karriär. Detta är såklart intressant och DOM blir med denna ändring en aspirant till en av finalplatserna.

Vegas Am ska nu gå utan skor för på bägge hovarna för andra gången i sitt liv. Första gången blev det galopp på upploppet som slagen och tror inte denna ändring kommer att bli revolutionerande och men värt att notera.

Genta håller stall Goop som sin bästa chans tillsammans med Zahara Goj vilket är förvånande för mig. Visst var hästen tvåa i Oaks men såg väl trög ut, visserligen som lite fastlåst senast, men tror det var tomt i tanken vid målgång. Överstreckad om mycket spel i min bok då formen är tveksam och läget är dåligt men däremot mycket intressant om barfota rom då hon gått med skor i alla sina starter hittills.

Axevallas banprogram är ganska samstämmiga med mina tips. Det som skiljer sig mest är ovan nämnda Genta som de har rankat tvåa efter Unrestricted. Jag vill dock se balansinfon innan jag tror på någon större chans där. Xperia Knick rankar de etta och Fantasy River tvåa, personligen tror jag inte XK har den rätta formen så inte tidig för mig. Men de rankar inte Undine bättre än trea så kanske att hon inte blir så stor favorit som jag hade hoppats på? Den häst som skiljer sig mest i chansvärderingen är Nikki Celeber som jag tror har bra chans att ta sig till final, de rankar den tredje sist?!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
affe56 (+5)

Senast redigerad av legolasse den 2017-07-11 klockan 15:11.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat