Det känns svårt att hitta en säker spik, om det nu någonsin är möjligt.
Det blir till att ta en chansspik och då lämpligast en spetshäst (Jägersrolunken...).
I avd 2 verkar det enligt vad jag kan utläsa ur Olles genomgång att 3 Espoir de Ginai och 5 Excecutive Caviar inte är vässade för vinstlopp. Kan mycket väl vinna men jag känner bäst för att chansspika 2 Flying Fortuna iom att jag tror den tar ledningen och för den runt om. I nuläget 5,4% ...
Avd 1 verkar minst sagt knepig men jag faller för en annan trolig spetshäst, 2 Scorpions Dream och Uhrberg i ledning känns bra nog. Där bakom 8 och 10.
Avd 4 ser olösligt ut med den proppen så jag köper hela loppet men sätter min Ahäst till 2 Ultimate Wine 5,7%,som jag tror tar spets och kan hålla den runt om. Men ifall jag kantrar tar jag alltså alla med ranken b 1-8-7-5 c 10-9-6-4-3
Avd 5 Det låter påställt på 3 Springfield 39% men jag har svårt släppa 9 Malkin som även stallet (Sövik) låter bra på så det blir ett klassiskt lås 3-9 .
I Avd 6 går Lugauer ut med att han kan slå 7 Target Kronos som han körde sist och då med sin Sahara One 5,7% och det låter bra i mina öron. Tredje häst blir 1 Habitat 6,8% som kan lifta med i draget och skrälla .
Inalles 540 rader för reducering (ABC)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|