Idag har jag fegat och spikat dagens två största favoriter, Some Summit och Charlie Mearas. Om jag haft mer kurage hade jag bytt den senare mot Emmett Brown som chansspik. Då hade det funnits plats för rejäla garderingar.
Mitt bolagssystem:
1) 1 r2-3 (se mitt inlägg ovan. SoS - hämta ut)
2) 1,4,6,12 r10-8 (12 förstahäst. Lågklassigt lopp. Många garderingar krävs)
3) 8,9,11,12 r3-15 (vilken norsking vinner detta? 11 Villas Cato har springspår och kommer med segrar i raden. Men jag fegstreckar favoriterna)
4) 4 r1-8 (dunderfavoriten 4 Charlie Mearas imponerar och radar upp segrarna. Han är dock för stor favorit eftersom 1 och 8 ser allt bättre ut)
5) 1,2,4,5,6,9,12 r3-11 (9 Emmett Brown är det stora skriket. Som fjärde favorit till 15 % är hon en bra chansspik. Annars krävs många streck)
6) 3,5,6,8,9,10,12 r4-1 (storfavoriten 3 Tellmeastory har alltid varit ett ämne till stjärna. Kanske har Pappa Goop hittat nyckeln. Tills detta bevisats gardera jag stort. Men mycket talar för, att 5 tar ledningen och sedan släpper till stallkamraten)
7) 1,6,8,10 r3-9 (1,2,4 och 6 provar för ledningen. 6 OTP var snubblande nära att ta ledningen senast med Kaj. Han visade plötsligt vinterform och ska inte underskattas - 7 %. Favoriten 8 Propulsion får ett tufft lopp ute i spåren. 10 var enorm i Sweden Cup. Senast visade han, att han kan gå en tid betydligt under 1.10 på sprint.
Kostar 1568:-. Lycka till! Hoppas det inte blir alltför dålig utdelning.
|