Ämne: V75 Årjäng
Visa ett inlägg
Gammal 2017-07-15, 11:41   #71
mackpeter
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
På det stora favoritskapet känns det ändå rätt vettigt att betala lite för motbuden till C Mearas. Jag kan i alla fall se ett scenario där den galopperar i starten. Hade den inte varit gigantisk favorit hade det känts mer motiverat att spika dock. På ett reducerat system kostar det betydligt mindre att gardera upp med antingen B eller C hästar. Finns knappt något värde alls att spela V75 idag troligen om man spikar både den och Some Summit.

Jag tycker legolas P76a känns klart mycket intressantare ut idag dock med rejält dopad pool. Åtminstone om systemet bygger på hårt spelade hästar. Då blir det om det sitter femrättsjackpot hos atg och många fler miljoner fryser inne än de fjuttiga miljoner från Jarlsberg som spelbolaget marknadsför intensivt i tv reklamen mm.
För mig är det en principsak, att spel på hästar görs hos atg, som arrangerar tävlingarna, spelet, stöder hästverksamheten och dessutom betalar skatt. Jag är inte sosse och beundrar Rune Andersson i andra sammanhang - men något spel på pirat/parasitverksamhet gör jag inte.

Mitt bolagssystem är konstruerat för försäljning av andelar hos ett ATG-ombud. Det är mer underhållning med lite spänning på lördagar. Andelsspelarna vill inte ha annat än ett matematiskt system.

Förra veckan spikade jag Magic Happens och New Devotion. Alternativa spikar skrev jag här på sharps var dunderfavoriten Tjacko Zaz och Berghskriket Nobel Amok. Felval av mig, vilket jag fick gräl för. Kanske därför jag fegar ur och spikar Charlie Mearas idag.

Men hos ett spelbolag, som snyltar på både sitt namn och allt annat, spelar jag inte.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+10), Ricke123 (+3), bosseguldheden (+10), Shooter (+10), Bridgeman (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat