Ämne: P54 Hagmyren
Visa ett inlägg
Gammal 2017-07-16, 11:16   #1
olle
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57052
Standard

P54 Hagmyren


Just nu omsatt en tusenlapp ungefär. Vinstpoolen är på drygt 50 000 kr. Ska bli mycket spännande att se hur mycket omsättningen blir , för detta är något helt nytt från legolas bet. Sista P54 loppet finns varken med på svenska atgs V4 eller V5 spel och det är sannerligen inget lopp många har koll på eller ens kan skaffa sig koll på då det handlar om väldigt orutinerade treåringar där flera hästar bara gjort en start. Jag har ägnat flera timmar åt just det loppet genom att rulla alla tillgängliga lopp i lopparkivet. Ska fortsätta jobbet kommande tre timmar med fra framförallt P54 1 och 2 som jag ännu inte hunnit med. Så här tänker jag just nu

P54-1

Ser ut som ett lopp man ska kunna lösa med ganska få streck. Tjomslands häst är väl i nuläget förstahäst men vad kan en felfri Guli Rubin från tillägg. Chansspikade Juni Goggen på P54an sist då den gick väldigt bra barfota runt om i starten innan, men senast startgalopp. Barfota igen och jag vill inte åka på den.

P54-2

Låter inte så uppåt på favoriten just nu! Global Trustful, från Reijo. Känns som Tina Gel och Areba Aregawi kan vara ett lås, men måste kolla lite arkivlopp i eftermiddag innan antal streck bestäms här.

P54-3

Låter uppåt på Calle Laday med lopp i kroppen. Låter inte alls lika uppåt på storfavoriten National Prince från stall Båth. Dessutom skor på alla hovarna.

P54-4

Här har jag kollat lopp i lopparkivet. Ingen tvekan om att Elsas Faks felfri har toppchans . Altfaks har inte sett lika imponerande ut och det vimlar av dåliga kallblod i detta lopp.

P54-5

Treårsloppet som man ska bena ut. Inga tips eller info överhuvudtaget. 1 och 4 känns som måstestreck. Båda gjorde sin första start i livet senast, och då finns det möjlighet att dom gått framåt rejält. Dom gick helt ok i sin första start. Tänk på att Almostunreal nu står 20 m sämre till mot B.B Day Dream . Det syntes senast att det fanns mycket fart i Mill Zeb men Uffe körde galopp. Inte särskilt imponerad av i travprogrammet och ronden högt rankade Framante och Go Så Kleopatra vid arkivkollen. Framante har inte startat på länge och var mest medhängare i de lopp jag kollade. Dock inger tiderna respekt i ett sånt här lopp. So Go Kleopatra hänge också med sist utan att man blev imponerad.

Känns som det är dessa det står mellan. Euskara ser ut att ha fart men ser väldigt knepig ut. Spåret? Insignia ser sannerligen inte ut som någon framtida stjärna.

Lycka till nu i jakten på alla extrapengarna. Kan bli tidernas mest spelvärda P54a, då det är meny som borde avskräcka många. Dessutom nästan ingen som fyllde på spelkassorna där igår med bara två rader med 6 rätt på P76 an.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
thelir (+5), Fulsprit (+3)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat