Visa ett inlägg
Gammal 2017-07-16, 18:57   #35
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag skulle aldrig drömma om att ta bruttoavgift på ett andelsspel om det inte även handla de om utlägg eller annan administration.

T ex via vanliga icke-ombuds-tillsammans så är min belöning del av nettovinst samt att jag får lämna in system som jag vill spela men oftast inte har bankroll för.

Jag skulle heller aldrig få för mig att betala över 1-3% i bruttoavgift till en spelläggare som jag inte ens vet om det har netto-intresse i systemet. Hellre 0% brutto och 1-3% på nettovinsten.

Extremt få spelare är så skickliga att det är värt 8-15% i bruttoavgift. Det blir ett effektivt spelavdrag på närmare eller t o m över 40%.

Utan mycket noggrann redovisning uppdelad per spelläggare är chansen att jag köper ombudsandelar med höga ombudsavgifter under noll.

Ett stort fett nej tack till sånt trams från Strappa.
Tyvärr fanns det ett amatörbolag, riktigt amatörbetonat för den delen, som PLÖTSLIGT när råkade gå bra för och tog ut avgifter för eget arbete. Jag hoppade omedelbart av, vilket gjorde att han blev sur och började håna mig

Självklart ska man köpa flera andelar själv om man tycker att det går bra!!!
Jag har kollat lite på de "Vinna tillsmmansbolagen" och blir förskräckt när man ser hur viss tar ut rejält med kosing. Förmodligen är det skattepliktigt eftersom det rör sig om ständigt återkommande syssla.

Tror detta är en av anledningarna att de professionella och ombudsbolaget skiljs från "vårat" V75 tillsammans

e
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat