Citat:
Ursprungligen postat av Ryssfemman
Finns ju chans att det blir ruggig körning om spets och det gynnar väl Dont Wear PJS som knappast lär laddas från det spåret.
I sto har jag lite feeling för Caddie Dream som var helt suverän senast, men känns som det även kan bli lite körning i det loppet. Många som vill ha rygg på Jodas Julia för att sedan krypa ner i rygg?
Vad gäller guld så tror jag man kommer långt på Surtees Hanover, Yorktown Gunner och Yanantin Boko. Någon av de två förstnämnda kommer till spets och det blir värdefullt. Yantantin Boko visade att han är top quality förra året och hoppas han visar det igen imorgon. Tror inte att Micro Mesh når ledning och bygger mitt tips på det. Skully Gully rankar jag ner rejält, för klent virke helt enkelt.
|
Jag har svårt att se ett 4-årigt sto vinna brons på sprinterdistans från spår 8. Tar med Pyjamasen ändå, men det är på 8-10 streck.
Ledaren i stoloppet borde bli kraftigt gynnad ändå, det är känsligt att köra honorna för hårt i lopp. Har svårt att se Julia få ledningen av egen kraft iaf...
Tycker det är dumt att spara streck på Micro Mech och Skully om man ändå garderar guld, det känns helstängt på 5.
Bruca Tooma knycker jag av dig, det kan vara något att plocka med nu när man garderar! Velar en hel del om vem jag ska ta utgång i loppet dock, favoriten eller Idefix...fegat bort stora pengar på V7 har man iofs gjort så det räcker, det blir nog Idefixen!
Alla verkar vara överens om Olympia i amatörloppet, professorn spikade också såg jag...kanske kan bli en utgång där också, spika vågar jag nog fan inte...