Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Ja, Boost i ATG:s tappning tar stryk, och det från en nivå långt under det förväntade.
Franska PMU lanserade i April något som de kallar för Simple Jackpot på sitt vinnarspel. Du satsar €2, och får €1,50 på vinnaren, samt en chans att insatsen ökad med multiplarna x2, x5, x10, x100 och x1000. 97% av insatserna går tillbaka till spelarna. 1 av 5 får sin insats ökad och 1 av 25.000 får den högsta vinsten, 1000x €1,50 = €1500 som ett vinnarspel.
Du kan satsa jämna €2 upp till €20 på Simple Jackpot, och får du då x1000 så har du en bong med €15.000 vinnare.
Det här har snabbt tagit en tiondel av den franska vinnarspelsmarknaden, det har fått vinnarspelet att öka och PMU har fått stopp på det fria fall man befunnit sig i vad gäller omsättning. Förtjänsten från Simple Jackpot är liten, men det har lyft den spelform som det lagts till, och där kan man tjäna pengarna. Så skulle man ha gjort med Boost också, det hade kunnat ta V75 upp på helt nya nivåer.
|
Det är ju problemet med ATG, de fick en fantastisk möjlighet att köpa in en spelide en vän till mig hade, men de såg aldrig någonsin vad den skulle tillföra.
Att göra något så svårt och helst med så usla marginaler som möjligt för spelarna gick utmärkt på 60talet, men kunderna har lärt sig med ett bättre utbud, spel med för låg vinsttilldelning är inte längre speciellt attraktivt och framförallt har sällanvinstspel ett stort utbud på marknaden. (Dock är det krav på lotterier i Sverige att max vinstutbetala 50% TROR JAG)
Jag förstod aldrig varför de inte endast körde den enkla lösningen med slutnummervinster, liknande joker. 2,3,4 sista siffrorna rätt med 49% vinståterbetalning.