Visa ett inlägg
Gammal 2017-07-22, 13:16   #50
Speedyearl
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Readly Express var förra årets bästa europeiska 4-åring. Nu matchas han mot Prix d'Amerique som 6-åring.
Under det senaste halvåret har han styrketränats och tömts på sperma, som skickas över hela Europa och USA. Det är fler hästkännare än Nurmos, som inser hästens storhet.

Nurmos lät honom årsdebutera för två veckor sedan. Han gick i dödens utanför Wild Honey - en häst som startade i årets Pd'A. Idag möter han vinterhästen OTP, som sannolikt tar ledningen och är ute på sin favoritdistans. OTP ser fin ut i loppen, men har inte imponerat sedan i våras. Anna Mix vägrade gå ut på banan i Pd'A och har inte visat fart/vilja i loppen sedan dess.

Readly Express är just nu streckad till 71 %. Att inte se hans storhet är som att inte inse att Usain Bolt i sin ungdom skulle bli världens dominerande sprinter.
Så ifall man inte sjunger in i kören som tror att Readly har en straffspark så ser man inte hans storhet?

Klart som fan att det är en undantagshäst deluxe; kanske världens bästa häst en dag?

Andra loppet efter uppehåll kan betyda flopp såsom SS nyligen te.x. Hästen har aldrig mött äldre hästar av denna dignitet och kommer mest troligt bli tvungen att rekordsänka över lång distans i dödens!

Är det någon som ev. klarar det så är det väl Readly, jag gråter inte för att jag garderat loppet fast han mosar från dödens!


Jag kommer iaf inte spika utan jag garderar och blir en vinnare oavsett om Readly mosar eller inte!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat